Wyszukiwarka

 

Jak wiemy transport świeżych, jak i mrożonych owoców oraz warzyw, wiąże się z ryzykiem utraty przez nie „świeżości”. Towar nieświeży lub rozmrożony staje się, niestety, towarem niepełnowartościowym i skłania odbiorcę do jego zwrotu lub nabycia po zaniżonej cenie. W Polsce od prawie dwudziestu lat dostępne są różnego rodzaju materiały termoizolacyjne „wspomagające” proces transportu towarów wrażliwych na zmiany temperatur: przegrzanie jak i przemrożenie. Są one dostępne w różnych formach, w zależności od środka transportu, którym przewożone są dobra. Wyróżniamy między innymi: kaptury termoizolacyjne do ochrony pojedynczych palet, kurtyny termoizolacyjne pozwalające na oddzielenie w samochodzie chłodni towarów o zróżnicowanych wymaganiach temperaturowych, linery, czyli „wykładziny” służące do zabezpieczenia od wewnątrz całych kontenerów morskich oraz wagonów kolejowych oraz „boxy” – mniejsze opakowania dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. O dokładne przybliżenie tematu poprosiliśmy Pana Krzysztofa Dziewulskiego z firmy Pro-Trans.

 

Jakie produkty przedłużające świeżość owoców i warzyw poleca Pan w transporcie?

Krzysztof Dziewulski: Kaptury termoizolacyjne, czyli opakowania izotermiczne pozwalające na utrzymanie stałej temperatury produktów przewożonych na paletach. Stosowane w przemyśle spożywczym, ale także chemicznym, farmaceutycznym itd. Kaptury mogą posiadać jedno lub dwa rozcięcia (zapinane na rzepy lub suwak) ułatwiające ich zakładanie na towar.

Inny typ Air Cargo Covers, czyli kaptury przeznaczone do transportu drogą lotniczą – charakteryzują się dużym współczynnikiem odbijania światła słonecznego. Często największy wpływ na transportowany towar ma ciepło dostające się do niego od dołu (np. kiedy paleta stoi na rozgrzanej płycie lotniska), stąd też w naszej ofercie dostępne są kaptury, na które składają się część dolna i górna, tak aby zabezpieczać ładunek z każdej stron.

Polecane w transporcie drogowym kurtyny termoizolacyjne – lekkie, higieniczne, wygodne w transporcie, umożliwiają podzielenie przestrzeni ładunkowej np. w samochodzie chłodni na odrębne przedziały i uzyskanie różnych temperatur przewozu dla różnych rodzajów produktów, np. mrożone mięso, produkty mleczarskie, owoce itd. Kurtyny mocowane są w luku ładunkowym za pomocą drążków rozporowych.

Linery, które zbudowane są z materiału o właściwościach odbijających ciepło. Zamontowane w standardowym kontenerze pozwalają na załadunek towarów za pomocą wózka, ręcznie oraz na przekładkach slip sheet. Załadowany towar zostaje zamknięty w środowisku o stabilnej temperaturze.

„Boxy”, opakowania zewnętrze są doskonałym rozwiązaniem dla końcowego cyklu transportu gdzie do finalnego odbiorcy trafiają małe ilości towaru. Wykonane z mocnego i wytrzymałego tworzywa, zapewniają doskonałą termoizolację transportowanych w nich towarów.

 

Jakie są główne zalety płynące ze stosowania wyżej wymienionych produktów?

Krzysztof Dziewulski: Główną zaletą związaną ze stosowaniem wyrobów termoizolacyjnych jest oczywiście zadowolenie klientów. W dzisiejszych czasach na zaufanie odbiorców trzeba pracować ciężko i wytrwale. Jedno potknięcie i może on zacząć rozglądać się za nowym dostawcą – takim, który jeszcze go nie zawiódł. Szczególnie, producenci owoców i warzyw chcąc utrzymywać najwyższą jakość swoich produktów zmuszeni są ponosić coraz większe koszty (np. przez rosnące ceny ropy). Stosując do przewozu towarów samochód chłodnię, koszt przejechania jednego kilometra to średnio 3,50zł. Przewożąc towar zwykłą plandeką spada on do śr. 2,80zł/km. Używając kapturów, do np. wysyłek krajowych nie ma potrzeby wynajmowania chłodni. Koszt zakupu kaptura zwraca się po przejechaniu średnio od 800 do 1000 km. W przypadku kurtyn termoizolacyjnych – zamiast wynajmować dwa osobne transporty do mrożonek i świeżych owoców możemy podzielić luk ładunkowy w jednym aucie (chłodni) na dwie strefy i tym sposobem uzyskać dwie różne temperatury w jego wnętrzu. Podczas wysyłek kontenerowych podobnie jak z kapturami termoizolacyjnymi możemy szukać oszczędności poprzez zamówienie zwykłego kontenera a nie kontenera-chłodni.

 

Z jakiego materiału zbudowane są opakowania izotermiczne? W czym tkwi ich sekret?

Krzysztof Dziewulski: Materiały stosowane do wyrobu opakowań izotermicznych odpowiadają normom i standardom określonym przez: FDA/U.S. Food and Drug Administration (U.S Departament of Heath and Human Services), B.G.A. (Bundesverband des Deutchen Gross-und Aussenhandels) oraz E.V. EEC (European Economic Community) w zakresie: transportu mrożonej żywności, produktów mleczarskich, owoców, transportu innych produktów wrażliwych na temperaturę oraz kontaktów z ludzkim ciałem. Wszystkie opakowania izotermiczne są wykonane z wodoodpornego materiału w kolorze srebrzysto-szarym. Dostępnych jest kilka wariantów materiałów zewnętrznych. Doboru najodpowiedniejszego dla danego klienta materiału dokonujemy po dokładnym rozpoznaniu jego potrzeb. Są to między innymi:

  • PE – polietylen,
  • PP – polipropylen,
  • ME – silver coated,
  • PUR – poliuretan,
  • Kompozycje z folii Alu, folii bąbelkowej i innych folii.

Warstwę termoizolacyjną zarówno w kurtynach, kapturach jak i „boxach” termoizolacyjnych stanowi Polywool® - jest to tak zwana sztuczna wełna. Podobnie jak w przypadku materiałów zewnętrznych, jej grubość dobierana jest po przeprowadzeniu wywiadu potrzeb klienta, dostępne są wersje: 120gr/m², 300gr/m² i 400gr/m².

Wymiary materiałów termoizolacyjnych w przypadku linerów są oczywiście określone z góry: kontener 20’ lub 40’, jednak przy pozostałych produktach możemy dostarczyć dowolnie wybrane przez klienta rozmiary.

 

Cena?

Krzysztof Dziewulski: Każde zapytanie rozpatrywane jest indywidualnie, różni klienci mają różne potrzeby. Ceny w dużej mierze zależą od zamawianych ilości oraz konkretnego rodzaju zabezpieczenia.

 

Czy popularność tego typu "pomocy" rośnie?

Krzysztof Dziewulski: Zdecydowanie, wymagania klientów do otrzymywania produktów najwyższej jakości bez względu na odległość i czas transportu oraz jak już wspomniałem rosnące ceny ropy, a co za tym idzie również i przewozu produktów, zmuszają przedsiębiorców do poszukiwania oszczędności na tym polu. Termoizolacja jest w tym przypadku świetnym rozwiązaniem, chociaż oczywiście jest ona związana z wygospodarowaniem dodatkowych środków na zakup nowych materiałów. Jest to zakup jednorazowy, który starcza na lata. Zarówno kaptury jak i kurtyny termoizolacyjne wykonane są z bardzo trwałych oraz wytrzymałych na rozdarcia i przetarcia materiałów. Ich eksploatacja jest bardzo prosta – w przypadku zabrudzeń wystarczy umyć je wodą z płynem np. do mycia naczyń.

 

Dla kogo jest to dobre rozwiązanie?

Krzysztof Dziewulski: Rozwiązanie to jest idealne dla każdego kto pracuje z produktami/ materiałami wrażliwymi na nagłe, duże zmiany temperatury. Kto z nas w dzisiejszych czasach nie szuka oszczędności?

 

Czy sadownik także może z tego korzystać z powodzeniem?

Krzysztof Dziewulski: Moim zdaniem nawet nieduże zakłady produkcyjne, posiadające tylko jeden mały samochód do transportu swoich towarów, powinny posiadać zabezpieczenia termoizolacyjne pozwalające przewieźć np. paletę jabłek zarówno w upalny słoneczny dzień gdzie temperatura „na pace” auta może sięgać nawet 50°C. To samo dotyczy temperatur ujemnych.

 

Jakie inne produkty mogą pomóc w transporcie owoców i warzyw?

Krzysztof Dziewulski: Termoizolacja jest tylko jednym z rodzajów zabezpieczeń oferowanych przez naszą firmę. Od kilkunastu lat specjalizujemy się w najnowocześniejszych produktach i metodach zabezpieczania ładunków podczas transportu i składowania. Skutecznie chronimy je przed przemieszczaniem, wilgocią, ślizganiem się itd. W oparciu o nasze doświadczenie służymy radą i fachową pomocą. Wychodząc naprzeciw wymaganiom naszych Klientów proponujemy jeszcze wiele innych rodzajów zabezpieczeń:

  • Poduszki powietrzne do blokowania towarów w luku ładunkowym;
  • Kontenerowe pochłaniacze wilgoci do ochrony towaru przed zgubnym wpływem wody skraplającej w kontenerze;
  • materiały antypoślizgowe: maty pod palety, papiery – zamiast przekładek kartonowych (pozwalają ustabilizować towar na palecie oraz umożliwiające zwiększenie jego ilości „w górę”);
  • pasy transportowe wraz z osprzętem: kątowniki, napinacze, zapinki;
  • tyczki, drążki rozporowe – do blokowania towaru w luku ładunkowym;
  • tuby wraz z uchwytami do blokowania towaru w kontenerach;
  • wskaźniki i rejestratory: wstrząsu, temperatury oraz wilgoci;
  • oraz wiele innych.

Całą ofertę mogą Państwo zobaczyć na naszej stronie internetowej, na którą serdecznie zapraszam: www.pro-trans.pl.

 

Kurtyna drů ki pionowo 1

 Kurtyna termoizolacyjna

 

Pallet cover two splits

Kaptur termoizolacyjny

 

thermo linear bez podéogi

Liner bez podłogi

 

Flight cover

Flight cover

 

Ostatnie ogłoszenia

popup1