Nowy sadownik od New Hollanda

ES newholland newsTD4F to oznaczenie nowego ciągnika sadowniczego, który w ubiegłym roku pojawił się w ofercie firmy New Holland. Nowe modele zastąpiły sprzedawane dotychczas modele TD4000F.

Seria TD4F obejmuje łącznie trzy modele ciągników wyposażonych w silniki o mocy od 65 do 88 KM: TD4.70F, TD4.80F oraz TD4.90F. Sercem TD4F jest czterocylindrowy silnik F5C z turbodoładowaniem i chłodnicą międzystopniową osiągający prędkość znamionową 2300 obr./min. Ten sam model jednostki napędowej montowany jest w serii T4 (F, N, V). Pojemność zbiornika paliwa, tak jak w poprzednim modelu wynosi 80 l. Jednak wizualnie nowe maszyny dość wyraźnie odróżniają się od swojego poprzednika. Pokrywa silnika w znacznie większym stopniu przypomina mocniejsze maszyny z rodziny New Holland. Jest bardziej nowoczesna i z całą pewnością miła dla oka.

Jednak zmiany nie dotyczą jedynie nowego wizerunku. W kabinie pojawiła się nowa, hydrauliczna dźwignia Power Shuttle, poprawiono również ergonomię w kokpicie oraz nowy układ hamowania. Hamulce mają krótszy czas reakcji, a pedał ma mniejszy skok w prównaniu do poprzedniej wersji. Zmieniono również położenie pedałów hamulca i przepustnicy, a także dźwigni hydraulicznych i obsługi WOM. W ramach innowacji zmieniających „miejsce pracy” operatora warto również wspomnieć o większym schowku umieszczonym z lewej strony. W najwyższej wersji dostępna jest również nowa przekładnia napędowa Power Shuttle. Dostępne są również przekładnie Syncro Shuttle z dwunastoma przełożeniami do tyłu i do przodu oraz wersja z biegami pełzającymi (20/12).

Wszystkie trzy modele mają oddzielne pompy dla układów kierowniczego i hydraulicznego. Natomiast jeśli przed ciągnikiem stawiane są wyższe wymagania, to można się zaopatrzyć w akcesoryjne pompy MegaFlow o większym wydatku. TUZ wyposażony jest w system Lift-O-Matic umożliwiający podnoszenie i opuszczanie ramion podnośnika do zadanej pozycji za pomocą jednego przycisku. Włączany za pomocą serwomotoru WOM może pracować z prędkościami 540, 540E lub uwzględniając prędkość jazdy.AC

Powiązane artykuły

X