Macfrut201532. edycja targów Włoskich Targów Sektora Warzyw i Owoców, organizowanych przez Cesena Fiera, odbędzie się w dniach od 23 do 25 września 2015 w Rimini Fiera RIMINI, 17 kwietnia 2015 – Nowa lokalizacja i bogata oferta inicjatyw skupionych na innowacji i internacjonalizacji. W ramach tegorocznej edycji Macfrut, Włoskich Targów Sektora Warzyw i Owoców 2015, która odbędzie się w dniach od 23 do 25 września, przygotowano liczne nowości.

Pierwsza i najważniejsza to lokalizacja - organizatorem targów Macfrut pozostaje niezmiennie Cesena Fiera, lecz cała impreza odbędzie się w tym roku na terenie Rimini Fiera, obejmując swoim zasięgiem sześć pawilonów i 11 sektorów wystawienniczych (Nasiona, Nowości roślinne i Szkółkarstwo, Technologie produkcyjne, Produkcja, Handel i Dystrybucja, Maszyny i Technologie, Materiały i Opakowania, IV gama, Owoce suszone i orzechy, Logistyka, Usługi). Nowa lokalizacja to także korzystniejsze połączenie, ponieważ na terenie kompleksu wystawienniczego znajduje się stacja kolejowa, na linii Mediolan-Bari, z kolei organizowane w tym samym czasie międzynarodowe targi florystyczne Flora Trade stanowią doskonałą okazję do nawiązania nowych kontaktów.

Oferta targów Macfrut 2015 obejmuje liczne propozycje związane z innowacją. Kilka dni temu odbył się premierowy pokaz Macfrut Consumers’ Trend - narzędzia opracowanego we współpracy z ośrodkiem usług owocowo-warzywnych CSO – Centro Servizi Ortofrutticoli; ma ono służyć do comiesięcznej prezentacji informacji i danych o spożyciu owoców i warzyw, ze szczególnym uwzględnieniem awangardowych trendów; celem takiego zestawienia ma być dokumentowanie reakcji klientów na nowe produkty i segmenty ofertowe silnie nacechowane innowacją.

Zobacz także: Relacja - filmy i zdjęcia z Macfrut 2014

„Macfrut Consumers’ Trend to nie tylko klasyczny projekt analityczno-badawczy, lecz szeroko zakrojona inicjatywa mająca na celu ożywienie całego sektora warzyw i owoców - wyjaśnia Renzo Piraccini, Prezes Cesena Fiera – Pierwszy raport wyraźnie wskazuje na zasadniczy fakt: nie ma rozwoju bez innowacji. Ci, którzy zainwestowali w tej branży i wypracowali swój system, potrafią lepiej podejmować wyzwania stawiane codziennie przez globalny rynek”.

Kolejnym ważnym zagadnieniem poruszanym w ramach włoskich targów owocowo-warzywnych jest internacjonalizacja. W tym roku nawiązano strategiczną współpracę z Unicredit - wiodącą grupą bankową w Europie Środkowo-Wschodniej; za jej pośrednictwem Macfrut dotarło i będzie docierać do Bułgarii, Polski, Rumunii, Węgier, Czech i Turcji. Internacjonalizacja targów Macfrut jest również skierowana w stronę krajów Maghrebu (Maroko, Egipt, Tunezja), z którymi nawiązano ścisłe relacje handlowe, dzięki współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych, a także w stronę krajów Ameryki Południowej (wśród najważniejszych należy wymienić Brazylię i Dominikanę).

Potwierdzeniem ogromnego zainteresowania, jakie projekt wzbudził wśród włoskich i światowych podmiotów branży owocowo-warzywnej, są zgłoszenia uczestnictwa w Macfrut, napływające z całego świata, z firm cieszących się najwyższym uznaniem. Warto wspomnieć Sun World - kalifornijskie przedsiębiorstwo będące światowym leaderem w hodowli nowych odmian winogron bezpestkowych, takich jak Sugrathirteen Midnight Beauty® i Sugranineteen Scarlotta Seedless®, oraz śliwek - Black Diamond® i Black Giant®. Wpłynęło również zgłoszenie od Zespri - nowozelandzkiego giganta będącego wiodącym producentem na ogólnoświatowym rynku kiwi.

Źródło: Fruitecom

Powiązane artykuły

Jeszcze kilka dni naboru w ramach przetwórstwa

Możliwa poprawa na rynku transakcji gruntami rolnymi?

Tylko tydzień na przekazanie małego gospodarstwa

Najnowsze komentarze

Ostatnio na forum

  • Brak postów do publikacji.

Sadownicy polują

Ankieta

Na rynkach hurtowych - 11.6%
Do grup producenckich - 32.5%
Sam sortuję i wywożę za granicę - 5.6%
Sprzedaję z podwórka obcokrajowcom - 9.3%
Handluje z polskimi prywatnymi pośrednikami - 23.5%
Korzystam z internetowych aukcji - 2.3%
Sam wstawiam do supermarketów i hurtowni - 4%
Sprzedaję na kilogramy na targowiskach - 8.9%
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się
X