Jabłka najpopularniejsze wśród młodych konsumentów

IMG 1831jablkusaBadania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych w latach 2011-2012 na grupie 3100 dzieci na temat zwyczajów żywieniowych (wiek od 2 do 19 lat) pozwoliły opublikować interesujące wyniki. Okazuje się, że tylko 53 proc. owoców spożywanych jest w całości, 34 proc. w diecie młodych Amerykanów stanowią soki owocowe. Pozostałe 13 proc. stanowią produkty wieloowocowe np. napoje, które nie mają w swoim składzie 100 proc. owoców.

Jabłka okazały się naczęściej spożywanym owocem. Ich udział w konsupcji dzieci i młodzieży wyniósł 19 proc. Na drugim miejscu młodzi konsumenci wybierali sok z cytrusów (14 proc.) a na trzecim sok z jabłek (10 proc.). Czwartą pozycję zajmowały soki z innych owoców (9 proc.). Na niższych pozycjach uplasowały się banany oraz melony.

Badania nie wykazały różnic w preferencjach odnośnie spożywania owoców pomiędzy chłopcami i dziewczynkami. Nie wykryto również wpływu poziomu zamożności rodzin, z których pochodzili ankietowani.  Natomiast obserwowano, że czarnoskóre dzieci chętniej sięgały po soki niż po owoce w całości, a dzieci z rodzin azjatyckich najrzadziej wybierały soki, preferując wyraźnie owoce w całości.

Przeczytaj także: Polska to kraina jabłka, czyli narodowy pawilon na EXPO 2015

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X