Włoski sektor bliżej polskiego

piraccini.minimW siedzibie Banku Pekao w Warszawie, należącego do włoskiej grupy UniCredit, 5 marca odbyło się spotkanie przedstawicieli włoskiej i polskiej branży owocowo-warzywnej. Była to okazja do nawiązania współpracy (rozmowy B2B) a także poznania oferty targów Macfrut 2015, które mają wieloletnią tradycję, jednak po raz pierwszy będą odbywać się nie w Cesenie, ale w sąsiedniej miejscowości Rimini.

Targi Macfrut są uznawane za jedną z najważniejszych międzynarodowych wystaw we Włoszech, poświęconych produkcji i sprzedaży owoców i warzyw.  Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 23-25 września w centrum wystawienniczym Rimini, które stwarza doskonałe warunki dla wystawców i zwiedzających dzięki bardzo wysokiemu standardowi – zapewniał Renzo Piraccini, prezes Cesena Fiera – organizator targów. Targi odbędą się w sześciu pawilonach, z czego dwa będą poświęcone produkcji owoców i warzyw, a cztery przeznaczone dla firm oferujących produkty i usługi związane z traktowaniem pozbiorczym owoców i warzyw. Zakres tematyczny targów obejmuje: nasiona, nowości roślinne, szkółkarstwo, technologie produkcyjne, produkcję, handel i dystrybucję, maszyny, technologie, opakowania, technologię fresh-cut, usługi i logistykę. Głównym sponsorem i partnerem wystawy jest UniCredit. 

tuttiminimPrezes R. Piraccini przedstawił zgromadzonym także ofertę dla wystawców, która obejmuje zarówno przestrzeń wystawienniczą, noclegi i posiłki, w cenie od 3 tys. euro. Zachęcił do wzięcia udziału w konferencjach, które odbywają się w trakcie trwania wystawy oraz w wizytach w okolicznych gospodarstwach i zakładach przetwórczych.

Federico Milanese z CSO omówił podstawowe działania, jakie prowadzone są w punktach sprzedaży w ramach kampanii promocyjnej Fruitness. Enjoy it. Projekt przewiduje, że każdy z promowanych produktów (kiwi, morele, śliwki, gruszki, brzoskwinie i nektarynki) są promowane przez minimum 7 dni. Kampanie odbywają się m.in. w Polsce, a w supermarketach obejmują rozdawanie gadżetów (m.in. torby, koszulki polo z logotypem Fruitness), umiejscowienie plakatów, rozdawanie broszur. Akcje te będą trwały do końca 2016 r.

W trakcie spotkania wystąpili także liczni przedstawiciele firm partnerskich targów Macfrut, wśród nich znalazł się Ricardo Zannoni z Almaverde Bio, firmy dostarczającej owoce i warzywa z upraw ekologicznych. Jak zaznaczył, firma planuje wejście na polski rynek obecnie poszukuje na terenie naszego kraju wyłącznego dystrybutora z magazynem.

Zobacz także: Przez ocieplenie klimatu prawie całkiem zniknie produkcja jabłek?

Powiązane artykuły

X