„Pierwszy polski program w ramach nowej polityki promocyjnej zatwierdzony przez Komisję Europejską”

W wyniku nowej polityki promocyjnej przyjętej przez Komisję Europejską, jak również w nawiązaniu do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich, które uchyliło z dniem 30 listopada 2015 roku dotychczas obowiązujące rozporządzenie Rady (WE) nr 3/2008, w dniu 18 listopada 2016 roku Komisja Europejska zaakceptowała jeden polski program, złożony przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej, dotyczący promocji polskich jabłek objętych Chronionym Oznaczeniem Geograficznym „Jabłka grójeckie” i europejskich jabłek pt. „Czas na jabłka z Europy”. Dwuletni program o łącznym budżecie 2,5 mln EUR, skierowany jest na rynek Algierii i Egiptu.

Źródło: ARR

 

Powiązane artykuły

X