wf3minW Warszawie w centrum wystawienniczym EXPO XXI odbywają się trzydniowe (9-11 kwietnia) międzynarodowe targi żywności World Food Warsaw 2014, na których swoją ofertę prezentują także producenci owoców i warzyw. Wśród polskich wystawców znalazły się firmy: Activ, Elliot, Eurosad, Grupa Konary, Jabłuszko, Owoc Sandomierski, Viktoria, Smaki Mazowsza, Ewa-Bis, Agropol, Top-Sad, Słoneczna Tłocznia.

(galeria zdjęć z targów)

W trakcie pierwszego dnia targów, podczas konferencji, Lucjan Zwolak (ARR) mówił o rozwoju polskiego eksportu produktów rolnych w okresie 10 lat od naszego wejścia do Unii europejskiej. W tym  czasie wartość eksportu tych produktów wzrosła z poziomu 4,5 mld euro do prawie 20 mld euro. Podkreślał jak ważne  jest wsparcie eksportu za pomocą funduszy promocji. Do tego wątku nawiązał także Mirosław Maliszewski (ZSRP). Według niego bardzo ważna jest dywersyfikacja rynków zbytu, aby nie być zależnym od tylko jednego odbiorcy – w przypadku sprzedaży jabłek - Rosji. Wspomniał o przygotowywanej kampanii promocji jabłek na rynku chińskim.

Powiązane artykuły