Fruitness, Enjoy it! lansuje kampanię poświęconą gruszce

FRUITNESS poster pears 2016Zrodzony w 2006 roku projekt “Fruitness, enjoy it!” w styczniu osiągnie koniec trzeciego trzylecia swojej działalności. Szereg inicjatyw podejmowanych w ramach tego programu zakończy kampania promocyjna poświęcona gruszce w czterech miastach niemieckich.

Projekt Fruitness, enjoy it! promowany przez CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych) i współfinansowany przez Unię Europejską oraz rząd włoski w celu rozpowszechniania spożycia owoców wśród dorosłej młodzieży w Wielkiej Brytanii, Polsce, Danii, Szwecji i Niemczech, przygotowuje się do tryumfalnego zakończenia trzeciego trzylecia swojej działalności. Tak więc na styczeń zaplanowano intensywną kampanię promocyjną poświęconą jednemu z owoców objętych projektem: gruszce.

To właśnie ten owoc, uwielbiany przez dorosłych i dzieci z racji swojej słodyczy i miękkiej konsystencji, będzie przedmiotem apetycznego roadshow (czyli akcji objazdowej), który obejmie cztery miasta niemieckie: Hannover, Göttingen, Münster i Essen.

Od 12 do 16 stycznia w ponad 70 strategicznych punktach - głównie w śródmieściu i centrach handlowych - zostaną rozmieszczone plansze i plakaty poświęcone królowej gruszek - odmianie Abate Fétel. Odmiana ta, uprawiana w centralnej strefie północnych Włoch w regionie Emilia, zawdzięcza swoją nazwę Opatowi Fétel, który odkrył ją w połowie XIX w. Owoce, często duże, charakteryzują się kształtem rożka oraz ładną gładką i cienką skórę. Soczysty, biały i delikatny miąższ ma smak słodko-kwaśny oraz jest wyjątkowo pachnący i smaczny.

Aby kampania była bardziej przekonywująca, oprócz plansz, liczni promotorzy “Fruitness, enjoy it!” będą obecni w najbardziej ruchliwych obszarach czterech miast, oferując gadżety związane z owocami, odpowiadając na pytania i wzbudzając zainteresowanie publiczności, a przede wszystkim zapraszając konsumentów do degustacji gruszki Abate Fétel.

Gruszka jest jednym z owoców objętych projektem Fruitness, enjoy it! i jest jednocześnie jednym z ulubionych owoców w Europie. Do jej największych producentów w UE-28 należą Włochy (723 tys. ton), Hiszpania (377 tys. ton), Belgia (347 tys. ton) i Holandia (327 tys. ton) . Ogółem szacuje się, że zbiory w UE-28 w 2015 roku wyniosą 2,343 miliony ton, z czego 334 tys. ton odmiany Abate Fétel .

Gruszka to jeden z owoców objętych projektem “Fruitness, enjoy it!”, który od 2006 roku zajmuje się promowaniem spożycia owoców, posługując się ludycznym i żartobliwym językiem. Do inicjatyw podejmowanych podczas dziewięciu lat działalności należy również opracowywanie gier online i aplikacji dla smartfonów na temat owoców, organizowanie degustacji w punktach sprzedaży i kreowanie narzędzi uatrakcyjniających i inspirujących działy owocowo-warzywne

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X