Które owoce jedliśmy w listopadzie najchętniej?

Najpopularniejszym owocem jesieni jest jabłko. Jest dostępne przez 12 miesięcy - przypomina dr Tomasz Lipa, sadownik, przewodniczący zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, członek Core Teamu. Kantar na dalszych miejscach wymienia śliwki, gruszki, borówki i maliny. W porównaniu do października na tym samym poziomie utrzymało się spożycie borówek, przetworów z czarnej porzeczki i z aronii. 

Badania zlecane są przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III etap”. Projekt jest realizowany przez Kantar Public.

Konsumpcja owoców w listopadzie

W listopadzie najpopularniejszym owocem były jabłka, które w tygodniu poprzedzającym badanie spożywało prawie dziewięciu na dziesięciu Polaków (87%). Jabłka jedzone były też najczęściej. 12% Polaków jadło je codziennie, a kolejne 18% 4-5 razy w tygodniu. Częstotliwość jedzenia jabłek w porównaniu do ubiegłego miesiąca wzrosła.

Jabłka wzbudzają bardzo duże zainteresowanie. Warto pracować przy nich i warto konsumentom podać jabłka najwyższej jakości. Chciałbym, żeby w naszych sklepach dominowały jabłka piękne. Jabłka dostępne są przez 12 miesięcy. To jest atut, którego nie mają inne gatunki. Jabłek w tym roku nie zabraknie. Zachęcamy do kupowania owoców najwyższej jakości i smakowania różnych odmian - przypomina dr Tomasz Lipa, sadownik, przewodniczący zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, członek Core Teamu.

Na drugim miejscu wśród owoców znalazły się śliwki, które były jedzone przez 52% badanych. 51% Polaków jadło w listopadzie polskie gruszki.

Nieco rzadziej jedzone były borówki (30%) oraz maliny (28%). Przetwory z czarnej porzeczki spożywało 22% badanych, truskawki i ich przetwory – 22%, aronię- 19%. 

Po raz pierwszy listopadowym badaniem objęto spożycie przetworów z róży - 19%.

Wzrost liczby konsumentów owoców w listopadzie 

W porównaniu do października br. spożycie borówek, czarnej porzeczki oraz aronii utrzymało się na dotychczasowym poziomie.

Wyniki badań konsumpcji 2020-2023

Badania pomagają w definiowaniu grup docelowych i ewaluacji strategii wielu branżowych projektów promujących spożycie. 

Aktualizowane wynik dotyczące kilkudziesięciu gatunków są publicznie dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

Powiązane artykuły

X