Visual merchandising – zachęcanie klientów do zakupu owoców. Włosko-niemieckie doświadczenie.

IMG 7657W trakcie targów Fruit Logistica 2015 odbyła się konferencja w ramach projektu „Fruitness, Enjoy it!” na temat znaczenia materiałów promocyjnych i wyposażenia punktów sprzedaży sprzyjających zakupom owoców. Uczestniczący w spotkaniu eksperci podkreślali, że przyszłość promocji owoców to visual merchandising, czyli szereg działań prowadzonych w punktach sprzedaży, które są w stanie wzbudzić pozytywne emocje klientów sklepu, a w następstwie zachęcić ich do zakupu.

Jak powiedział Hans Jurgen Kirsch, dyrektor ds. kategorii produktów świeżych niemieckiej sieci Globus, elementy emocjonalne i informacje na temat produktów stanowią wartość dodaną dla klienta i mogą zwiększyć zakupy. Visual merchandising może stymulować u klientów apetyt na świeże owoce i warzywa, ponieważ ich smak jest utożsamiany z poczuciem przyjemności i radości życia. Ważnym elementem promocji jest podkreślenie pochodzenia produktów. Należy unikać ich anonimowości, gdyż zwiększy to zaufanie klienta. Duże znaczenie ma charakter produktu i region z jakiego on pochodzi. W sklepach sieci Globus realizowano promocje owoców w oparciu o te zasady. Na stoiskach z owocami klienci mogli zobaczyć, jak wyglądają sadownicy, z których gospodarstw oferowane są produkty. W specjalnie wydawanych gazetkach informacyjnych, mogli przeczytać o regionach i sposobie uprawy poszczególnych owoców.

Cristina Ravazzi, specjalistka ds. visual merchandisingu, mówiła, że istotne jest planowanie obszarów animacji handlowej na stoiskach. Według niej coraz częściej dostawcy są zainteresowani komunikacją i promocją w punktach sprzedaży. Ważnym elementem służącym do odróżnienia produktów oferowanych w sklepach jest wyeksponowanie np. posiadanych przez nie oznaczeń ChOG i ChNP. Paolo Bruni, presez CSO, zaznaczył że szczególne znaczenie dla powodzenia promocji ma zaangażowanie samych producentów a także wsparcie jakie oferuje Centro Servizi Ortofrutticoli (CSO).

Konferencja dała również szansę na podsumowanie dotychczasowych działań w ramach „Fruitness, Enjoy it!”, który jest najstarszym unijnym projektem realizowanym na terenie Unii Europejskiej (od 2006 r.), promującym spożycie świeżych owoców. Jak zapowiedziała Alessandra Ravaioli, nadzorująca projekt, w obecnej formie zostanie on zakończony, jednak w przyszłości będzie zastąpiony innym projektem.

Na zdjęciu od lewej: Hans-Jurgen Kirsch, Cristina Ravazzi, Paolo Bruni. 

Przeczytaj także: Jeszcze więcej działań w ramach kampanii

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X