Fruit Attraction 2022

Wczoraj w Madrycie rozpoczęły targi Fruit Attraaction, potrwają do 06 października. Organizatorami FRUIT ATTRACTION są: IFEMA - Targi w Madrycie oraz FEPEX - Hiszpańska Federacja Producentów i Eksporterów Owoców, Warzyw, Kwiatów i Żywych Roślin. To już XIV edycja targów rosnących z roku na rok na znaczeniu w branży, przyciągających wystawców i gości praktycznie z całego świata. W tym roku wystawia się ok.  1800 firm na powierzchni ok. 55 tys. m2. Przewiduje się, że targi odwiedzi ponad 90 tys. gości.

Trzeba dodać, że podczas targów  odbywa się również szereg konferencji monograficznych i technicznych, seminariów, itp., organizowanych przez stowarzyszenia, media i wystawców reprezentujących profesjonalistów z branży z całego łańcucha wartości sektora owocowo-warzywnego. Stwarzają one możliwość zapoznania się ze specjalistyczną wiedzą dotyczącą  szerokiej gamy tematów technicznych, jak i trendów rynkowych. 

Polskie stoisko narodowe na targach począwszy od 2014 roku organizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jest to nasz ósmy zorganizowany udział w tym wydarzeniu targowym (w roku 2020 targi nie odbyły się z powodu pandemii).

W tym roku na stoisku narodowym korzystającym z dofinansowania z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, wystawiają się: APPOLONIA sp. z o.o.,  FRUIT-GROUP sp. z o.o., LUBAPPLE sp. z o.o., Grupa Producentów POLSKIE JAGODY sp. z o. o., P.P.H. EWA-BIS sp. z o.o., SUNBERRY sp. z o.o., AGRO QUEENS sp. z o.o.,  RAJPOL sp. z o.o. , PRIMA 2000 sp. z o.o.. Zważywszy, że trzy z tych podmiotów są konsorcjami zrzeszającymi organizacje producentów, faktycznie reprezentowanych jest o wiele więcej podmiotów. W organizacyjnym i merytorycznym powiazaniu ze stoiskiem narodowym wystawia się też firma ACTIV sp. z o.o., która korzysta ze wsparcia z innych środków.

Głównymi produktami oferowanymi przez wystawców są oczywiście jabłka, ale też borówki, papryka oaz soki jabłkowe i borówkowe.

W pierwszym dniu targów polskie stoisko odwiedziła pani ambasador RP w Hiszpanii Anna Sroka. Rozmowa dotyczyła przede wszystkim naszego sektora, jego potencjału, osiągnięć i zagrożeń oraz naszych działań na rynku hiszpańskim. Pani Ambasador spotkała się z poszczególnymi wystawcami na stoiskach interesując się oferowanymi produktami oraz życząc sukcesów u działaniach biznesowych.

Przed nami jeszcze dwa dni targów, które w latach poprzednich przynosiły wystawcom wiele nowych kontaktów, które później przynajmniej w części, przeradzały się w kontrakty handlowe. Mamy nadzieję, że w tym roku będzie podobnie.

Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

 

Komentarze  

0 #1 ***** *** 2022-10-08 05:05
Hosanna

Ci co zwykle jak zwykle bawią się za nasze
Cytować

Powiązane artykuły

X