Sadownik: Trzeba nauczyć Polaków jeść jabłka

Spożycie jabłek w Polsce jest niższe od unijnej średniej. Dla porównania Niemcy spożywają rocznie 20 kilogramów jabłek, Polacy zaś około 12 kilogramów. W ciągu ostatnich dwudziestu lat przeciętne roczne spożycie jabłek w przeliczeniu na mieszkańca Polski spadło o połowę! Jak odwrócić ten trend? Zdaniem Macieja Karczewskiego, producenta owoców z Lutyni trzeba nauczyć konsumentów jeść jabłka. 

- Organizujemy warsztaty w czasie zbiorów jabłek, na które zapraszamy dzieci ze szkół i przedszkoli. Pokazujemy jak rosną jabłka, że jabłka nie są z supermarketu tylko rzeczywiście rosną na drzewie. Dzieci same zbierają, degustują, zawożą do domu, opowiadają rodzicom. Pozyskujemy w ten sposób nowych klientów, a co najważniejsze – uczymy dzieci o jabłku. – mówi Maciej Karczewski.

Zdaniem sadownika promocja polskiego jabłka nie istnieje.

- Promocja polskiego jabłka nie jest dobra, przyznam szczerze nie istnieje. Pojedyncze standy na targach światowych nie przynoszą efektu właściwego, a kosztują bardzo duże pieniądze. – mówi producent.

- Myślę, że powinniśmy nauczyć klientów, szczególnie w Polsce, jeść jabłko. Nie skupiać się konkretnie na tym, że ono ma być super chrupiące, soczyste i najpiękniejsze na świecie. Po prostu nauczmy klienta jeść jabłko, a on sam zdecyduje, czy on będzie mu smakowało w postaci super chrupiącej czy może miękkiego Lobo.

źródło: TVP Wrocław

Komentarze  

+4 #1 Ekonom 2022-10-18 17:10
Producent niech nauczy sadowników,że nie produkuje się więcej niż można sprzedać z zyskiem

Naprawianie trzeba zacząć od siebie
Cytować

Powiązane artykuły

X