Borówki z 10 mln konsumentów w październiku

Borówka kończy sezon z liczbą 10 mln konsumentów w samym tylko październiku. Od 2 lat realizowane są badania konsumpcji. W tym okresie żaden innych gatunek w Polsce - owoców i warzyw - nie może pochwalić się tak dużym wzrostem. W porównaniu do października 2020, borówka zyskała 35%, czyli 2,6 mln nowych konsumentów. 

Najpopularniejszymi owocami jagodowymi w październiku były borówki, maliny i truskawki. Borówka zamyka sezon liczbą 10 mln konsumentów w październiku. To kolejny historyczny rekord tego gatunku. Maliny w tym czasie jadło 9,7 mln, truskawki 6,5 mln, a jeżyny 5,8 mln Polaków. Na kolejnym miejscu, z wynikiem 5,2 mln konsumentów, jest minikiwi.   

Stały monitoring konsumpcji realizowany jest od początku 2020 roku. Patrząc w okresie 2 lat - październik 2022 do października 2020 – borówka może pochwalić wzrostem o 2,6 mln konsumentów. Jest to największy wzrost ilości konsumentów wśród wszystkich badanych gatunków.

Sukces plantatorów borówki jest widoczny na tle innych gatunków. Największym procentowym wzrostem konsumpcji mogą pochwalić się producenci minikiwi (60%), dyni (40%), właśnie borówki (35%) i truskawki (18%). W okresie ostatnich dwóch lat - "październik do października" - żaden inny gatunek nie osiągną tak dużych wzrostów jak wymieniona czwórka.

Pełne wyniki badań konsumpcji dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl

Poniżej podstawowe informacje o konsumpcji najpopularniejszych gatunków owoców i warzyw w październiku 2022 r.

Konsumpcja owoców w październiku 

Podobnie jak w poprzednich latach w październiku najpopularniejszym owocem były jabłka, które w tygodniu poprzedzającym badanie spożywało dziewięciu na dziesięciu Polaków (90%). W stosunku do zeszłego miesiąca spożycie jabłek wzrosło o 7 p.p.. 9% Polaków jadło je codziennie, a dalsze 14% 4-5 razy w tygodniu. 

Na drugim miejscu wśród polskich owoców znalazły się śliwki, które jadło 63% badanych. To mniej niż przed miesiącem o 4 p.p. Ponad połowa (55%) Polaków na początku września jadła gruszki. To więcej niż przed miesiącem (o 2 p.p.).

Blisko jedna trzecia osób jadła - w tygodniu poprzedzającym badanie - borówki (31%) oraz maliny (30%). 

W porównaniu do października 2021 najbardziej wzrosło spożycie minikiwi (o 33%), jeżyn (o 20%), borówki (o 3%). Borówka zyskała kolejne 300 tys. konsumentów. Podobny wzrost notowaliśmy we wrześniu.

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw 

Komentarze  

0 #2 Zenon 2022-11-05 20:22
Cytuję Guest:
Zanim ,,rzucicie" się jak w amoku na produkcję borówki, popatrzcie co się dzieje z jej uprawą np. w Anglii. Brak pracowników, 7 funtów za kiligram płacone przez markety producentom, a jeszcze w ubiegłym roku było to naście funtów, owoce masowo zostają na krzakach, plantatorzy myślą o likwidacji plantacji


No i dobrze ...dosadzić bo inni wejdą na nasze miejsce...na lament przyjdzie czas jak z idaredem
Cytować
+3 #1 Guest 2022-11-04 10:53
Zanim ,,rzucicie" się jak w amoku na produkcję borówki, popatrzcie co się dzieje z jej uprawą np. w Anglii. Brak pracowników, 7 funtów za kiligram płacone przez markety producentom, a jeszcze w ubiegłym roku było to naście funtów, owoce masowo zostają na krzakach, plantatorzy myślą o likwidacji plantacji
Cytować

Powiązane artykuły

X