Interpoma 2016 rozpoczęta

24 listopada we włoskim Bolzano rozpoczęto trwające trzy dni (24-26.11) targi poświęcone w całości uprawie, sprzedaży i przechowywaniu jabłek – Interpoma. Tradycją jest już, iż spotkanie odbywa się co dwa lata. W tym roku swoje usługi prezentuje 460 wystawców z 24 krajów. Dla zwiedzających dostępne są również konferencje traktujące wokół tematu „Jabłko na świecie” oraz wycieczki edukacyjne.

Rozpoczęty w czwartek kongres „Jabłko na świecie” zainicjował cykl rozmów dotyczących najbardziej aktualnych zagadnień. Pierwszy dzień poświęcony był przede wszystkim dyskusji na temat widocznego, nie tylko na gruncie polskim, kryzysu, jaki dotknął branżę. Mówiło się także o potrzebach nowych rynków oraz o wymaganiach importerów. Poruszono również temat spadającej konsumpcji jabłek.

Na 460 stoiskach wystawców można było zapoznać się z pełnym zakresem usług niezbędnych w uprawie, sprzedaży i przechowywaniu jabłek. Swoją ofertę przedstawiali między innymi szkółkarze – szczególne zainteresowanie wzbudzały odmiany parchoodporne, innowacyjne sporty Gali czy Fuji oraz eksperymentalne odmiany jabłek i gruszek. Duże zaciekawienie budził także mobilny wiatrak, którego zadaniem jest ochrona przeciprzymrozkowa obszaru do 5ha, a także suszenie, chłodzenie oraz wietrzenie drzew. Ciekawym gadżetem było również urządzenie, które umocowane do traktora nie tylko oblicza potencjalny zbiór jabłek, ale mierzy wielkość owoców na drzewach. Zwycięską maszynę przedstawił Antonio Carraro – Tony 9800 uznanego za ciągnik roku. Szeroki wachlarz sprzętu przedstawili również producenci opryskiwaczy, platform służących do zbiorów owoców oraz sortownic. Wśród prezentowanych maszyn, dużą część stanowił specjalistyczny sprzęt, mogący mieć wykorzystanie jedynie w sadownictwie, które koncentruje się na terenach pochyłych, o stromym nachyleniu – w tym przypadku uwagę zwiedzających przyciągały wózki na gąsienicach, służące do przewożenia skrzyń.

W piątek, motywem przewodnim będzie natomiast jabłko widziane oczami konsumenta. Temat dnia „Oddajemy głos konsumentowi” pozwoli zastanowić się nad czynnikami decydującymi o zakupie jabłek. Pod uwagę wzięte zostaną między innymi smak, wygląd zewnętrzny, konsystencja oraz wielkość owoców.

bolzano 1
bolzano 3
bolzano 5

Powiązane artykuły

X