World Food Warsaw 2014: Rynek chiński, to wielkie możliwości

boxJak prowadzić promocję i marketing na rynku chińskim? Na co zwracać uwagę podczas negocjacji z chińskimi partnerami? – to tylko niektóre z tematów, które zostaną poruszone podczas Międzynarodowych Targów Żywności World Food Warsaw 2014. Eksport do krajów trzecich cały czas wzrasta, a organizatorzy targów umożliwią nawiązanie kontaktów między firmami z krajów UE, a partnerami z Chin. Na imprezie będzie gościło kilkadziesiąt firm z tego kraju.

Jak podaje Ministerstwo Rolnictwa, w ciągu trzech kwartałów 2013 r. eksport polskiej żywności do Chin zwiększył się trzykrotnie i wyniósł 112 mln euro.  Według ekspertów, tak duży wzrost był zasługą mięsa wieprzowego. Ten wynik powinien cieszyć zwłaszcza, że uprawnienia do handlu wieprzowiną w Chinach ma tylko kilka firm.

Podobna tendencja jest również w eksporcie z innych krajów Unii Europejskiej. Jak pokazują statystyki, rynek chiński jest najbardziej chłonny. Eksport z UE do tego kraju rośnie najszybciej – w porównaniu do 2012 r. wzrósł o 17 proc.

Wartość rynku chińskiego dla gości z Polski i innych krajów UE dostrzegają organizatorzy Międzynarodowych Targów Żywności World Food Warsaw 2014. Dlatego podczas Konferencji będą miały miejsce prezentacje:  "Innowacyjne formy promocji i marketingu polskich produktów spożywczych na rynku chińskim " oraz " Stan i perspektywy handlu Polska -Chiny, szanse eksportowe dla polskiej żywności".

Dzięki współpracy organizatora imprezy z Klastrem Eksport Promocja Azja oraz Polskim Centrum Logistycznym Xijiao w Szanghaju w imprezie weźmie udział grupa co najmniej trzydziestu firm z Chin.

- Pomimo rozdrobnionej infrastruktury dystrybucyjnej i rosnącej konkurencji lokalnej możliwości dla przedsiębiorstw europejskich do sprzedaży swoich produktów w Chinach mogą rosnąć – mówi Jerzy Rzymanek, wiceprzewodniczący Klastra Eksport Promocja Azja, Polskie Centrum Logistyczne Xijiao w Szanghaju. – Tamtejszy rynek jest napędzany przez coraz wyższe dochody, urbanizację i rosnące zamiłowania do zagranicznych produktów. Podczas targów pokażemy praktyczne możliwości wprowadzania żywności na chiński rynek zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów dystrybucji oraz najnowszych technologii informatycznych.

Podczas World Food Warsaw 2014 eksperci umożliwią kojarzenie partnerów z krajów UE z chińskimi partnerami. - Wskażemy na znaczenie różnic kulturowych i społecznych, które odgrywają duże znaczenie we współpracy z chińskimi firmami – dodaje Jerzy Rzymanek. – Żeby wejść na tamtejszy rynek trzeba zrozumieć, jak działa i na co zwraca uwagę chiński partner.

Program World Food Warsaw 2014: http://worldfood.pl/program/

Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014 wzbogacą portfolio podobnych imprez, które z dużymi sukcesami odbywają się już za naszą wschodnią granicą. ITE Group organizuje targi na Ukrainie, w Kazachstanie i w Rosji. 

Co, gdzie kiedy? Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014 odbędą się w Warszawskim Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Impreza będzie trwała trzy dni, od 9 do 11 kwietnia 2014 r.

Więcej:  www.worldfood.pl

Szczegółowe informacje: Agnieszka Szpaderska Project Manager tel.: +48 22 395 66 93 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X