jablkazielJabłka ograniczają apetyt. Pektyny z jabłek stają się lepkim żelem w kontakcie z wodą, dlatego zjadając jabłko i popijając je szklanką wody, wypełniamy swój żołądek, co daje odczucie sytości. Opróżnianie żołądka jest spowolnione, a cukry i tłuszcze uwięzione w żelu z pektyn jabłek, są usuwane z przewodu pokarmowego.

Jabłka są dobre dla kości! Najnowsze badania potwierdzają, że spożywanie bogatych w przeciwutleniacze jabłek i innych owoców może zwiększać gęstość kości. Dodatkowo jabłka są bogate w składniki odżywcze niezbędne dla zdrowia: potas, magnez, wapń. W Norwegii opublikowano pod koniec 2012 badania prowadzone na ponad 3000 kobietach, które jednoznacznie potwierdziły, że regularne spożycie flawonoidów zwiększa gęstość mineralną kości udowej i kręgosłupa, zwłaszcza antocyjany i flawony (obecne w jabłkach). Naukowcy z Teksasu badali związek pomiędzy spożyciem owoców a poprawą gęstości mineralnej kości w zależności od gatunku (śliwki, owoce cytrusowe, jagody) i aktywnych składników owoców (likopen, flawonoidy, kwasy fenolowe, reveratrol, phloridzin i pektyny pochodzące z pomidorów, winogron, jabłek i owoców cytrusowych). Badania przeprowadzono in vitro u ludzi i zwierząt. Na tym tle dobrze wypadły jabłka mające znaczący wpływ na wzrost masy kostnej i wytrzymałości kości. Mogą być polecane w profilaktyce osteoporozy.

Dlaczego jeszcze warto spożywać jabłka? Dokończenie artykułu: czterdziestolatki.pl/zdrowie/odzywianie/253-dlaczego-warto-jesc-jablka

Najnowsze komentarze

Projekt strony www Sitte.pl Lublin