Rewolucja rynków hurtowych. Spożywczy Disneyland

caabeatalywordlNa rynku hurtowym CAAB w Bolonii, powstaje park tematyczny Eataly World, poświęcony włoskiemu rolnictwu i żywności. Wzorowany jest na parkach rozrywki, ale zapewnić ma przede wszystkim promocję produktów z Włoch i edukację wśród dzieci i młodzieży. A jeśli jego koncepcja się powiedzie, będzie także szybko generować zyski.

Marka włoskiej żywności jest dobrze rozpoznawalna na świecie, a na jej walorach, różnorodności i tradycji ma bazować nowy park tematyczny powstający w Bolonii, który zostanie otwarty w listopadzie 2015 r. W nim odwiedzający będą mogli poznać, jak powstają poszczególne przysmaki w różnych regionach Półwyspu Apenińskiego. Rynek hurtowy CAAB przechodzi zatem przeobrażenie: hale targowe zostają przystosowane do pokazania, jak produkowano kiedyś żywność, a jak teraz. Część wybetonowanych placów zostaje usunięta, aby w ich miejscu powstały miniaturowe pola i sady, w których zwiedzający zapoznają się z technikami produkcji i odmianami uprawianymi we Włoszech. Oprócz dokładnego zaznajomienia się z drogą, jaką przebywają poszczególne produkty od producenta do konsumenta, odwiedzający Eataly World będą mogli spróbować ich smaku w restauracjach, i oczywiście kupić je w sklepach zlokalizowanych w parku.

fruttafragolaNa 8 hektarach rynku hurtowego, jaki został przeznaczony dla parku Eataly World, 10 tys. m. kw. zostanie zmienionych na „obszary rolnicze”, drugie tyle w restauracje, 2 tys. m. kw. będzie służyło dydaktyce i badaniom naukowym, a 9 tys. m. kw. zajmą sklepy. Biznesplan związany z parkiem zakłada inwestycje o wartości 50 mln euro. Wartość terenu i budynków przeznaczonych dla parku przez CAAB wynosi drugie tyle. W jego budowę zaangażowanych jest wiele firm i instytucji (m.in. banki, sieć handlowa), które zakładają, że niedługo po otwarciu park zacznie przynosić zyski. Przewiduje się, że rocznie będzie przyciągać 5-6 mln zwiedzających.

W promocji Eataly World – włoskiego świata żywności, ma pomóc rozpoczynające się w tym roku światowa wystawa Expo Milano, której tematem przewodnim jest właśnie żywność. Jak zapewniają pomysłodawcy parku, jego powstanie wygeneruje tysiąc nowych miejsc pracy a jego sukces jest pewny. Ma go zagwarantować połączenie wyśmienitych włoskich produktów oraz najnowocześniejszych audiowizualnych form ich prezentacji.

Przeczytaj także: Sad jabłoniowy – motyw przewodni polskiego pawilonu na

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X