Rockit. Małe jabłka też można dobrze sprzedać

IMG 3634rockitMarka Rockit to przykład innowacyjnego podejścia w sprzedaży jabłek. W styczniu sprzedaż jabłek Rockit rozpoczęła Melavi – spółdzielnia sadowników z Ponte in Valtellina (Włochy). Rockit odróżniają się od innych marek mniejszym rozmiarem owoców oraz sprzedażą w charakterystycznej tubie. Promowane są jako idealna przekąska dla młodych.

Zanim do tego doszło, w ubiegłym roku (od sierpnia do listopada) prowadzono testy w 28 punktach sprzedaży, które potwierdziły zainteresowanie konsumentów nową marką. Wtedy obok jabłek Rockit sprzedawano dużo tańsze jabłka luzem w cenie 0,89 euro/kg, a pomimo tego klienci sklepów sięgali po Rockit. Jak podkreślają przedstawiciele Melavi, mały rozmiar jest typową słabością jabłek deserowych, jednak w przypadku marki Rockit jest to atut. Jabłka tej marki jabłek przeznaczone są do spożycia poza domem, jako przekąska dla dzieci i młodzieży.

Handlowcy zakładają, że w tym sezonie zostanie sprzedanych od 4 do 5 tys. tub z jabłkami Rockit. Na razie nie są to duże ilości, gdyż odmianę produkuje się z nowych nasadzeń. W tym sezonie planowane są kolejne sady z 70 tys. drzewek. We Włoszech sprzedaje się jabłka Rockit po 3-5 sztuk w poręcznej tubie chroniącej owoce przed uszkodzeniami, w innych państwach po 4-6 sztuk.  Jabłka w rozmiarze 50-55 mm sprzedawane są po 5 sztuk, w cenie 2,98 euro, a jabłka o średnicy 55-60 mm, po 3 sztuki, w cenie 2,30 euro.

Rockit to odmiana klubowa, pochodząca od Gali, została wyhodowana w Nowej Zelandii. Owoce są chrupiące i soczyste, jakością porównywane do Pink Lady. Melavi w 2013 r. podpisała porozumienie z właścicielem licencji, zezwalające na produkcję i sprzedaż we Włoszech, Hiszpanii, Szwajcarii i Rosji.

Przeczytaj także: Jabłka Crimson Snow promują młodzi sportowcy

Powiązane artykuły

X