Ekologia bardziej powszechna

Na początku listopada 2010 roku w Ambasadzie Polskiej w Hadze odbyło się polsko-holenderskie spotkanie na temat ekologicznego agrobiznesu. Impreza została zorganizowana przez dział promocji handlu i inwestycji Ambasady Republiki Polskiej we współpracy z holenderskim odpowiednikiem i polskim Ministerstwem Rolnictwa oraz organizacjami branżowymi działającymi w sektorze produkcji żywności ekologicznej. W seminarium wzięło udział około 60 firm holenderskich i polskich – ekoproducenci i dystrybutorzy.

Artur Tymiński z Symbio Polska informował, że nasz kraj z dużą ilością niewielkich gospodarstw ma szansę w miarę szybko przejść do produkcji ekologicznej. Chłonność polskiego rynku bioproduktów szybko wzrasta, ale potencjał pozwala na zagraniczną ekspansję. Polska jest już znaczącym eksporterem owoców ekologicznych na rynku światowym – truskawek, malin i czarnej porzeczki. Istnieje wyraźny trend rynku w kierunku zdrowego stylu życia i konsumpcji. Pięć lat temu trudno było znaleźć produkty ekologiczne w sklepach, ale to się zmienia. W 2009 roku, w czasie spowolnienia gospodarczego w Polsce nastąpił wzrost wydatków konsumentów na produkty ekologiczne o około 30%.
Źródło: www.freshplaza.com, Nichola Watson
 

Powiązane artykuły

X