Peru utrzymuje pozycje lidera eksportu borówek

W 2022 roku Peru było największym eksporterem borówki amerykańskiej na świecie, odnotowując 1,362 mld USD sprzedaży zagranicznej, wyprzedzając Stany Zjednoczone, Hiszpanię, Kanadę, Holandię i Maroko, poinformowało Peruwiańskie Stowarzyszenie Eksporterów (Adex).

Peru utrzymuje się na tej uprzywilejowanej pozycji już czwarty rok z rzędu.

W 2021 roku dostawy borówki osiągnęły 1,221 miliarda USD, co oznacza wzrost o 172% w porównaniu z 2020 rokiem.

„Tak dobre wyniki są wynikiem ponad 10 lat inwestycji firm. Mamy produkcję, która, jak mamy nadzieję, będzie nadal rosła. Dlatego potrzebne są stabilne ramy prawne, które naprawdę promują działalność prywatną” — powiedziała Lizbeth Pumasunco, szefowa Adex Consulting .

W ostatnich latach zwiększyły się regiony i hektary upraw. To samo dzieje się z liczbą odmian. Obecnie jest ich ponad 65, choć najważniejsze to Ventura i Biloxi, które stanowią około 58% całości. Inne to Rocío, Emerald, Sekoya Pop, Atlas Blue i Sekoya Beauty.

Chociaż największe dostawy tych jagód są zwykle rejestrowane od sierpnia do grudnia, w styczniu 2023 r. wyniosły one 72,62 mln USD, osiągając 4% wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 r., kiedy wartość ta wyniosła 69,75 mln USD .

W styczniu peruwiańskie borówki dotarły do 25 miejsc docelowych.

Na pierwszym miejscu w rankingu znalazły się Stany Zjednoczone (31,31 mln USD). Chociaż popyt spadł o 7,9%, nadal stanowił 51,4%. Holandia zajęła drugie miejsce (19,58 mln USD), co stanowi 27% i wzrost o 10,5%. W rankingu uwzględniono także Wielką Brytanię (6,10 mln USD), Chiny (5,91 mln USD), Hongkong (2,09 mln USD), Tajlandię, Irlandię, Hiszpanię, Izrael i Brazylię. Spośród tej grupy największy wzrost odnotowali ci drudzy (1572,1%) .

Powiązane artykuły

X