Sieci promując jabłka wykańczają sadowników

wytloczkijablka.e-sadownictwoMinister Rolnictwa Marek Sawicki powiedział w Programie Pierwszym Polskiego Radia, że sieci handlowe próbują wykorzystać systuację rosyjskiego embarga w sposób, który przynosi szkody polskim sadownikom. Sadownicy, którzy utracili rynek zbytu za wschodnią granicą, w dużej mierze są uzalenieni od sprzedaży jabłek na rynku krajowym, w tym do sieci handlowych. Pod hasłem promocji polskich jabłek, co miałoby wspierać rodzymych sadowników, oferują konsumentom te owoce w cenie poniżej złotówki. Przy czym od producentów chcą kupować jabłka w cenie 30-35 groszy za kg, co w żadnym przypadku nie pokrywa kosztów produkcji.
Minister Sawicki powiedział także, że tego typu działania sugerują raczej przyłączenie się do represji Putina, niż oferowanie pomocy polskiemu sadownictwu. Szef resortu rolnictwa zapowiedział także, że z tą sprawą zwróci się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konusmentów.

Powiązane artykuły

Jeszcze kilka dni naboru w ramach przetwórstwa

Możliwa poprawa na rynku transakcji gruntami rolnymi?

Tylko tydzień na przekazanie małego gospodarstwa

X