World Food 2014: Liczymy na jeszcze większe otwarcie na rynki wschodnie

ludzieciag1Międzynarodowe Targi Żywności World Food 2014 mają być szansą dla polskich producentów żywności w nawiązaniu kontaktów z biznesem zza naszej wschodniej granicy. Umożliwi to bogata baza firm ITE Group, która realizuje podobne imprezy na Ukrainie, w Kazachstanie i Rosji. W ubiegłym roku nasze jabłka były hitem w Rosji, a chcemy żeby do nich dołączyły inne polskie produkty – mówią organizatorzy imprezy.

Organizatorzy Międzynarodowych Targów Żywności World Food 2014 doceniają znaczenie rynków wschodnich dla polskiej żywności. Impreza ma umożliwić wystawcom i zwiedzającym nawiązanie bliższych kontaktów z biznesem Rosji i krajów WNP.

Zarezerwuj stoisko: http://worldfood.pl/wystawcy/zarezerwuj-stoisko/

Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, nadal utrzymuje się wysoka dynamika eksportu artykułów rolno-spożywczych co potwierdzają wyniki handlu zagranicznego za dziewięć miesięcy 2013 r.; w tym wzrost o 12,3 proc. zagranicznej sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem 2012 roku. Oznacza to zatem stale rosnące zainteresowanie zagranicznych odbiorców towarami z Polski.

W okresie styczeń - wrzesień 2013 roku wartość sprzedaży artykułów rolno-spożywczych za granicę wyniosła ogółem 14,4 mld EUR. Dla porównania w okresie I-IX 2012 wartość eksportu wyniosła 12,8 mld EUR.

Wartość eksportu do państw Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) wyniosła 1,6 mld EUR i w stosunku do okresu styczeń - wrzesień 2012 roku wzrosła o 9,7 proc. Taka sytuacja wynikała przede wszystkim ze znaczącego wzrostu wartości eksportu jabłek oraz serów. Sprzedaż do państw WNP stanowiła 11,1 proc. wartości całego eksportu towarów rolno-spożywczych i była na nieznacznie niższym poziomie niż przed rokiem (11,4 proc.).

Trzecim (po Niemczech i Wielkiej Brytanii) największym odbiorcą polskich towarów rolno-spożywczych jest Rosja, gdzie sprzedano towary o wartości 919 mln EUR. Oznaczało to w porównaniu do poprzedniego roku wzrost o 19,8 proc. i udział w eksporcie na poziomie 6,4 proc. W okresie I-IX 2013 r. do Rosji sprzedawano głównie jabłka, które stanowiły jedną czwartą wartości wyeksportowanych artykułów.

wfw2014W ciągu ostatnich trzech lat Rosja zwiększyła import towarów roślinnych z Polski z 419 tys. ton w całym roku 2011 do 851 tys. ton w ciągu trzech kwartałów ub.r. roku. Z tej ilości aż 565 tys. ton stanowiły świeże jabłka – absolutny hit eksportowy do naszego wschodniego sąsiada. Na rynek rosyjski trafiały również sery i mięso wieprzowe.

- Doceniamy, jak wielkim rynkiem dla polskich produktów jest rynek wschodni – mówi Agnieszka Szpaderska, project manager World Food 2014. – Na naszej imprezie będą agenci, którzy odpowiadają za rynki wschodnie. Dzięki temu, że ITE Group zaczynał interesy właśnie w krajach WNP mamy tam bardzo bogatą bazę firm. Chcemy, by nasza impreza stała się takim oknem na wschodni biznes dla polskiej branży spożywczej. Spodziewamy się zarówno wystawców, jak i gości zza naszej wschodniej granicy.

Warszawska impreza wzbogaci portfolio podobnych imprez, które z dużymi sukcesami odbywają się już za naszą wschodnią granicą. ITE Group organizuje podobne imprezy na Ukrainie, w Kazachstanie i w Rosji. 

Co, gdzie kiedy? Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014 odbędą się w Warszawskim Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Impreza będzie trwała trzy dni, od 9 do 11 kwietnia 2014 r.

Więcej:  www.worldfood.pl

Szczegółowe informacje: Agnieszka Szpaderska Project Manager tel.: +48 22 395 66 93 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X