FRUITNESS, ENJOY IT! PODBIJA DANIĘ

Fruitness poster summerEuropejski projekt promujący spożywanie owoców przez dzieci prowadzony w niektórych krajach starego kontynentu przygotowuje się na spotkanie nowego, bogatego w inicjatywy i spotkania roku. Światło reflektorów skierowane będzie w szczególności na jeden z krajów uczestniczących w tym programie - Danię.

Zbliża się lato i jak zwykle podjęte zostaną działania promocyjne w ramach projektu „Fruitness, Enjoy it!“ prowadzonego przez Włoskie Centrum Usług Owocowo-Warzywnych (CSO) i współfinansowanego przez Unię Europejską oraz włoskie Ministerstwo Polityki Rolnej i Leśnictwa. Projekt zrodził się w 2006 r. i jego celem było zachęcanie dzieci i młodzieży poprzez zabawę do spożywania owoców. W zeszłym roku został wznowiony i będzie prowadzony aż do 2016 r., proponując pewne interesujące nowości. Wśród nich jest poszerzenie grupy państw dotychczas objętych projektem, tj. Wielkiej Brytanii, Polski, Niemiec i Szwecji, o nowy kraj - Danię. Właśnie tam w ciągu najbliższych kilku miesięcy będzie mieć miejsce seria promocji sklepowych oraz inicjatyw, które mają wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej niektórymi rodzajami owoców letnich: brzoskwiniami, nektarynkami oraz śliwkami.

W kampanii udział wezmą setki punktów sprzedaży i jak zwykle pojawią się plakaty, ulotki, materiały informacyjne oraz specjalne gadżety „Fruitness, Enjoy it!“. Nie zabraknie również nowych totemów multimedialnych, dzięki którym odwiedzający będą mogli za pomocą zwykłego dotknięcia wejść do świata owoców i warzyw. Aby uczestnictwo w działaniach promocyjnych było jeszcze bardziej atrakcyjne i angażujące, latem 2014 r. ponownie pojawią się Mister i Miss Fruitness, czyli nasz muskularny superbohater w zielonym kostiumie oraz jego towarzyszka - zawsze piękna i w dobrej formie dzięki owocom. Obie te postaci będą informować opinię publiczną w miejscach prowadzenia promocji o zaletach i korzyściach spożywania owoców, tj. przede wszystkim o tym, że mają one bardzo dużą zawartość witaminy C (jedna brzoskwinia zawiera 10% zapotrzebowania dziennego), potasu oraz antyutleniaczy, np. betakarotenu i prowitaminy A.

Zgodnie z najnowszymi badaniami w Danii dzienne spożycie owoców na głowę jednego mieszkańca wynosi 197 g, tzn. jest równe średniej europejskiej. W 2011 r. kraj ten wyprodukował ok. 87.000 ton owoców, z czego ponad 30.000 poszło na eksport. Import świeżych produktów owocowych jest wysoki i w 2011 r. przekroczył 400.000 ton (źródło: Freshfel Consumption Monitor 2012). Wielka waga, jaką w krajach nordyckich przywiązuje się do zdrowego i zrównoważonego stylu życia, sprawia, że rynek duński jest wyjątkowo otwarty na wszelkie działania promujące zmianę zwyczajów żywieniowych na lepsze.

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X