Laserowa technologia znakowania owoców trafi na światowe rynki

Jaime Sanfelix Laser FoodPo Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Francji Laser Food – hiszpański producent technologii znakowania owoców za pomocą wiązki lasera, rusza na podbój rynków Ameryki Południowej i Południowej Afryki. W trakcie targów Fruit Logistica 2015, przedstawiciele Laser Food ogłosili nawiązanie współpracy z firmą JBT, która wesprze dystrybucję i marketing laserowej technologii na nowych rynkach. Nowo podpisana umowa partnerska pozwoli na dotarcie do klientów niemal na całym świecie, dzięki wsparciu logistycznemu i technicznemu JBT. W efekcie wszędzie tam gdzie trafi technologia laserowa firmy Laser Food, klienci zyskają większe wsparcie m.in. pod kątem serwisowania urządzeń.

Technologia Laser Mark polega na naniesieniu za pomocą wiązki lasera substancji kontrastowej, i w ten sposób wygenerowaniu dowolnych znaków graficznych na skórce owoców bez powodowania uszkodzeń produktów i skrócenia ich przydatności do spożycia. W zależności od modelu urządzenia są w stanie oznakować do 540 tacek/godz., 7200 sztuk/godz. lub 54 tys. sztuk/godz. Zastosowanie rozwiązań proponowanych przez Laser Food pozwala na zrezygnowanie z naklejek indywidualnych na owocach i warzywach. Jak zapewniają producenci pozwala to na oznakowanie większej liczby produktów w krótszym czasie i mniejszym kosztem. (fot. Jaime Sanfélix, Laser Food)

Przeczytaj także: Nowa technologia laserowa pozwala ‘narysować’ detale

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X