Sok jabłkowy w Norwegii pozwala zarobić miliony euro

sokjabkowyclearW Norwegii w ostatnich pięciu latach odnotowano wzrost wartości sprzedaży soków jabłkowych o 86 proc. W 2014 r. sześciu największych producentów sprzedało soki jabłkowe o łącznej wartości 15,8 mln euro - podaje freshplaza.com.
Dobre wyniki sprzedaży dotyczą sprzede wszystkim soków świeżo wyciskanych z jabłek pochodzacych z rodzimych sadów. Jak podkreslają specjaliści, norweski klimat sprzyja uzyskiwaniu wysokiej zawartości kwasów w soku jabłkowym, co doceniają konsumenci w kraju.

Chociaż niektórzy z największych producentów odnotowują spadek sprzedaży soku nawet o połowę np. do 400 tys. litrów w przypadku Egge Gard, to jednocześnie wartość sprzedaży znacząco wzrasta. W przypadku tej firmy z 1,62 do 2,08 mln euro. Największy gracz na norweskim rynku - Askim Frukt, w 2014 r. zmniejszył produkcję o 250 tys. litrów do poziomu 700 tys. litrów soku jabłkowego. Jednak obrót tej firmy wzrósł o 13 proc. i osiągnął poziom 5,66 mln euro.
Największy wzrost obrotu odnotowała w ubiegły mroku firma Telemark - z 3,06 mln euro do 4,64 mln euro.

Przeczytaj także: sok jabłkowy i cydr!

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X