Fruitness, Enjoy it! Podsumowanie ostatnich trzech lat działalności

yutW styczniu 2016 roku dobiega końca projekt Fruitness, enjoy it!, który od niemal dziesięciu lat zajmuje się promocją spożycia owoców w pięciu Krajach europejskich. Promujące kampanię CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych) reasumuje sytuację, przedstawiając przegląd poczynań zrealizowanych w ciągu ostatnich trzech lat.

Projekt Fruitness, enjoy it!, promowany przez CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych) i współfinansowany przez Unię Europejską oraz rząd włoski, mający na celu zachęcanie do spożycia owoców dorosłej młodzieży w Wielkiej Brytanii, Polsce, Danii, Szwecji i Niemczech, zakończy w styczniu swoją długotrwałe działania. Działalność ta została rozpoczęta w roku w 2006 i przedłużona na dwa kolejne okresy trzyletnie, z których ostatni rozpoczął się w 2013 r.
Ostatnie trzy lata projektu liczyły wiele inicjatyw, przynosząc powiew wesołości w działach warzywno-owocowych, zachęcając konsumentów do zwiększonego spożywania owoców i akceptacji zdrowego stylu życia polegającym na regularnym uprawianiu sportu. Wszystko to w oparciu o napięty harmonogram dni promocyjnych, odbywających się pod znakiem kolorowej postaci superbohatera w zielonym stroju, stanowiącego ikonę projektu Mr Fruitness, i jego partnerki Miss Fruitness: w sumie 171 tygodni degustacji w ciągu trzech lat, z wyraźnym przyspieszeniem właśnie w 2015 r. (83 tygodnie promocyjne) w porównaniu do roku 2014 (48 tygodni) i roku 2013 (40). Promocje objęły zarówno kanał Dystrybucja Nowoczesna, jak i Normal Trade, docierając w sumie do ponad 5.400 punktów sprzedaży.


W ramach projektu nie brakowało także spotkań B2B, mających na celu podniesienie świadomości wśród operatorów sieci w zakresie kluczowych tematów projektu Fruitness, enjoy it!. Wśród nich konferencje i warsztaty organizowane przy okazji wydarzeń o międzynarodowym znaczeniu dla sektora, takich jak berlińska wystawa Fruit Logistica. Właśnie tutaj zostały zaprezentowane w ostatnich latach innowacyjne narzędzia stworzone w celu uczynienia puntu sprzedaży bardziej interaktywnym i stymulującym: aby zapoznać konsumenta z "kulisami" produktów, innowacyjną Technologią "Beacon", aplikacją ukierunkowującą klientów podczas zakupów za pośrednictwem sygnałów bluetooth, wysyłanych w punkcie sprzedaży i otrzymywanych w smartfonach, wchodzących w pole ich działania.


Nie mniej ważne były imprezy skierowane do publiczności. Wśród nich także Fruitness Tour poświęcony gruszce Abate Fétel, który właśnie w styczniu 2016 objął aż 4 miasta niemieckie (Münster, Göttingen, Essen i Hanower), pozwalając dotrzeć do ponad 3 milionów konsumentów. Ponadto, w roku 2015 projekt Fruitness, enjoy it! uczestniczył przez cały pierwszy tydzień września w Expo w Mediolanie w postaci spersonalizowanego stoiska. Miał tu miejsce cykl imprez, podczas których nagradzano zawodników i sportowców, którzy wyróżnili się pod względem swojego sposobu życia w oparciu o idealne połączenie sportu i diety bogatej w owoce: kolejna okazja do podkreślenia wartości leżących u podstaw projektu i jednoczesnego przyciągnięcia uwagi publiczności. Tak więc szacuje się, że - dzięki tym akcjom - w ciągu siedmiu dni udało się dotrzeć do 1 miliona zwiedzających.


W ciągu ostatnich trzech lat działalności projektowi Fruitness, enjoy it! towarzyszyła regularna praca biura prasowego, która umożliwiła pozyskanie przeszło 20.000.000 kontaktów szacunkowych. Dołączają się do nich użytkownicy, którzy śledzą stronę projektu na Facebooku (www.facebook.com/MrFruitness), oraz kontakty pozyskane poprzez akcje reklamowe online i offline. Poza tym, już od swoich pierwszych poczynań, projekt mógł liczyć na przedmiotową stronę internetową, która w ostatnich trzech lat odnotowała średnio około 30.000 wizyt rocznie.


"Jesteśmy zadowoleni z rezultatów osiągniętych w wyniku realizacji projektu, który był pionierem w kampaniach poświęconych upowszechnianiu zdrowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszej młodzieży i zawsze wyróżniał się swoim nowatorskim sposobem komunikacji posługującej się oryginalnym i interaktywnym językiem", skomentował Paolo Bruni, Prezes CSO. "Od roku 2006 nastawienie konsumentów do owoców i warzyw zmieniło się oraz wzrosło zainteresowanie opinii publicznej dla sektora. Jest to istotna informacja i mamy nadzieję, że ta tendencja będzie kontynuowała i pogłębiała się w przyszłości", powiedział na zakończenie.

Więcej informacji: www.fruitness.eu

Powiązane artykuły

Polsko-białoruskie rozmowy

Kongres COPA-COGECA

X