Bez PR-u ani rusz

Przed weekendem ma łamach tego portalu ukazał się przedruk artykułu z portalu freshplaza.com, gdzie niejaki Mohamed Marawan, znany w branży handlarzyk jabłkami, rzucał bzdurami o wielkości zbiorów w Polsce a także o przebiegu pogody w sezonie a nawet pokusił się o wynurzenia, na temat ryzyka szybkiego spadku jakości w trakcie przechowywania. Dodam tylko, że ten sam Pan popełnił wywiad wiosną, gdzie mówił o końcu eksportu jabłek z Polski, z powodu słabej jakości. Współczuję jego firmie, że nie potrafiła znaleźć wiosną porządnych jabłek, w jakości pozwalającej na eksport do krajów arabskich. Proponuję zatrudnić lepszego fachowca od zakupów. Widać wyraźnie, że w tej firmie mają zdecydowane trudność w nawiązaniu współpracy z porządnymi sadownikami, którzy są w stanie zagwarantować jakość nawet w czerwcu. Może gdyby się do nich odezwali, to nie musieliby się obwiać utraty jakości owoców w chłodniach na wiosnę?

Jego firma dość wcześnie zakończyła wiosną handel, więc pewnie zrobili sobie wolne i wyjechali z kraju, stąd te bzdury o dobrej pogodzie podczas kwitnienia. Akurat ta była słaba, zimna i mokra. No ale jeśli indagowany przez Freshplazę eksporter był wówczas na wakacjach, to mógł tego nie wiedzieć. Szkoda, że takie bzdury idą w świat. Dziwi też logika dziennikarzy, którzy nie zastanowili się, że trzykrotny wzrost poziomu produkcji oznaczałby, że w Polsce będziemy mieli jakieś 10 mln ton jabłek, czyli niewiele mniej niż cała UE. Naprawdę nikt nie czyta tych artykułów u nich przed publikacją? Może to błąd w tłumaczeniu i chodziło o 30% wzrost? Przecież to, co tam zostało opublikowane nie ma najmniejszego sensu logicznego.

A teraz do rzeczy: właśnie dlatego potrzebna jest nam organizacja bądź instytucja dbająca o nasze interesy na zewnątrz. Świat się interesuje naszym sadownictwem, eksportujemy na różne rynki a poziomem swojej produkcji jesteśmy w stanie zachwiać tymi rynkami. Mogą nas na Zachodzie nie lubić, mogą nami gardzić, ale te miliony ton jakie mamy, grają rolę i oni muszą wiedzieć co się u nas dzieje. Dlatego potrzebujemy profesjonalnej organizacji, która puści w świat komunikaty o treściach nam pasujących. Przed kamery i mikrofony ma wyjść młoda, ładna i uśmiechnięta dziewczyna, która przechodząc płynnie między angielszczyzną a rosyjskim, wyjaśni wszystkim, że w tym roku, to: pogoda sprzyja wybarwieniu owoców i ich wzrostowi, wiatr pozwala na częste zabiegi wzmacniające jakość owoców i możemy się spodziewać plonów o bardzo dobrych parametrach i wszystko inne, co akurat będzie trzeba w danej chwili przekazać. To ma być profesjonalny PR. Do takiej instytucji będą ściągać po wypowiedzi zagraniczne media a ona sama też z siebie będzie wypuszczała komunikaty o właściwej treści. Cały świat, wszystkie podmioty handlowe, instytucje publiczne dbają o swój obraz. Nasza branża też powinna. Pamiętacie tego oszołoma, który nagrywał filmiki o glifosacie w sadach? Trzeba profesjonalnie parować takie ciosy jak i kształtować czynnie opinię o naszych jabłkach i rynku, jak ma pójść w świat. Taką ładną dziewczynę to mogą zaprosić do "Pytania na śniadanie", gdzie z uśmiechem na twarzy wyjaśni ona prowadzącej Pani Redaktor, że jabłka są jezzy, trendy, fajne i fit. Może nawet jakąś sałatkę z nimi zrobi na ekranie albo szarlotkę upiecze. Dlaczego ma to być dziewczyna a nie facet? A widzieliście rzeczniczkę MSZ Rosji? Widzieliście Panią Rzecznik Lasów Państwowych? Ładne twarze się dobrze sprzedają w mediach. Zrozumiałe, że czasopisma dla panów mają na okładce ładne dziewczyny, ale dlaczego te dla pań też mają dziewczyny? Bo to się sprzedaje. Po takim bzdurnym artykule w portalu Freshplaza, powinno pójść do nich zaproszenie, od instytucji nas reprezentującej aby w foyer jakiegoś pięknego budynku, taka nasza rzeczniczka ich przekonała, że żadnego problemu z jakością wiosną nikt nie przewiduje, wręcz przeciwnie, bo owoce będą raczej poniżej 9 cm, etc.

Oczywiście na to potrzeba kasy, kasy i jeszcze raz kasy. Tylko czy nie lepiej byłoby oddawać te 0,1% na taką rzeczniczkę zamiast na ten Fundusz Promocji?

Powiązane artykuły

Przyspieszenie

Duża Gala, duże pieniądze

X

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.