To nie był protest! To był pogrzeb polskiego sadownictwa!

Całe środowisko sadownicze już od jakiegoś czasu odczuwa ogromny kryzys związany z brakiem opłacalności produkcji większości gatunków owoców. Wszyscy mówią o ogromnym kryzysie i upadku branży. Widmo bankructwa krąży nad wieloma gospodarstwami. Widać jak w błyskawicznym tempie obraca się w niwecz dorobek wielu pokoleń rodzin sadowniczych.

I cóż?

Dwie największe i najprężniej działające organizacje branżowe zorganizowały protest. Protest apolityczny, protest ponad podziałami, protest, który miał zwrócić uwagę rządzących oraz wszystkich mających jakikolwiek wpływ na rynek ogrodniczy, że sadownictwo ma się źle, że sadownictwo umiera, że sadownictwo zderzyło się ze ścianą, której bez pomocy z zewnątrz sforsować nie da rady. Na kilkadziesiąt tysięcy gospodarstw sadowniczych w proteście brało udział może 200 osób w tym kilkunastu fotoreporterów. Śmiem twierdzić, że więcej chyba było policjantów zaangażowanych w ,,ochronę” protestu niż samych protestujących. Gdzie cała reszta?!!! Gdzie te kilkadziesiąt tysięcy niezadowolonych? Gdzie ich rodziny utrzymujące się wyłącznie z produkcji owoców? Gdzie firmy z otoczenia sadownictwa, które od tylu lat zarabiają tylko i wyłącznie dzięki naszej pracy i produkcji? Gdzie posłowie z naszego regionu? Czy jedyny poseł to Mirek Maliszewski? Gdzie samorządowcy z gmin sadowniczych, których była garstka, w tak dużym stopniu uzależnieni od danin podatkowych z naszych gospodarstw i z naszych firm? Gdzie doradcy, którzy przez tyle lat robili niezły biznes na naszej pracy? Gdzie są ci, którzy zostali w ostatnich kilku latach oszukani przez nieuczciwych pośredników i nie otrzymali pieniędzy za dostarczony towar? Dlaczego zabrakło tych, którym jabłka zniszczył grad, a którzy nie mogli przez nieudolność i bezmyślność władzy ubezpieczyć swoich plantacji? Dlaczego nie przyszli ci, którzy borykają się z ogromnym zadłużeniem i mają na karku banki i komorników? Gdzie zarządy i udziałowcy upadłych grup producenckich, których ,,dorobek” straszy coraz bardziej, zarośnięty pokrzywami i pustymi, zdewastowanymi, rozgrabionymi halami po których hula wiatr?

Pytam, gdzie jesteście?!!!

Czy nie zdajecie sobie sprawy, że od wielkości i siły protestu zależy reakcja władzy i wszystkich, którzy mogą nam w jakikolwiek sposób pomóc przetrwać?!!!

Czy czekacie tylko i wyłącznie na jałmużnę, zasiłki i pomoc?

Pewnie tak!

Czekajcie dalej i żyjcie w złudnym micie potęgi polskiego sadownictwa!

To nie był protest!!!

To był pogrzeb polskiego sadownictwa!

Bardzo skromny i cichy pogrzeb potęgi, która sama pogrzebała się na własne życzenie nie będąc nawet tego do końca świadomą.

Jacek Pruszkowski

Komentarze  

0 #29 Karol 2021-09-01 05:04
Za te strajki został rozwiązany odział w Jasieńcu ZSRP i szybko zawiązany z nowych ludzi . Pan Mirosław M widać co robi dla naszego sadownictwa i sądzę że PIS PO SLD razem wzięte nie zaszkodzili nam jak pan poseł i jego zielona partyjka Cytuję Przemek:
A ja widzę to tak, ludzię są już zmęczeni całą tą sytuacją i tym co się działo przez ostatnie lata. Były strajki już wiele razy, były akcje nie zbierania przemysłu. Mężowie jechali na strajki a żony z ukraińcami w sadzie zbierali i wywozili jabłka. Były takie sytuacje, że jeden skup nie przyjmował jabłek z honoru a drugi obok brał ile wlezie tłumaczeniem "Przecież skupy nie strajkują". Druga kwestia jest taka, że znów podczas zbiorów kiedy wszystko zaczyna gnić od pogody są organizowane strajki. Czemu nie robi się tego w marcu, kwietniu a nawet w maju aby wtedy jakoś negocjować te ceny. Od kilku dni leje, wczoraj był jedyny dzień w tym a może i następnym tygodniu gdzie można było coś zrobić w ogrodzie a po takich ulewach śmiem wątpić, że znajdzie się drzewo z jabłkami bez podskórnej plamistości. Wracając jeszcze do strajków. 15 lat temu kiedy wiśnia była po 80 groszy i zorganizowało się strajki na szeroką skalę i jeździło po ludziach, organizowało autobusy itp to organizatorzy tych strajków dali się przekupić za 40 groszy bo niemiec zaproponował im 1.20 na drugi dzień. za 3 dni kiedy wszyscy sadownicy wrócili do swoich gospodarstw cena znów spadła na 80 groszy. Ludzie po prostu już w nic nie wierzą, nikomu nie ufają i nie da się strajkiem z informacją o nim wysłaną w smsie zmobilizować całe sadownictwo.
Cytować
0 #28 Roman 2021-08-27 10:31
Cytuję Ekonom:
Roman - powinieneś iść na terapię. Jesteś uzależniony od komputera, bo nikt normalny nie siedzi tyle w internecie. Nawet ten co nie ma co robić, samotny.


Nie rozumiem twojego zainteresowania moja osoba.musiszvmiecvpuste i ubogie życie,skoro zajmujesz się życiem innych

Ja np nie przejmuje się tym ,że jesteś oissowskim pożytecznym idiota i nie proponuje terapii bo to nieuleczalne

Pozdrawiam goraco
Cytować
+1 #27 Roman 2021-08-27 10:24
Cytuję Ekonom:
Roman - powinieneś iść na terapię. Jesteś uzależniony od komputera, bo nikt normalny nie siedzi tyle w internecie. Nawet ten co nie ma co robić, samotny.


Budujesz już płot na graczy dopiero jedziesz?
Cytować
0 #26 Ekonom 2021-08-27 09:10
Roman - powinieneś iść na terapię. Jesteś uzależniony od komputera, bo nikt normalny nie siedzi tyle w internecie. Nawet ten co nie ma co robić, samotny.
Cytować
-1 #25 Roman 2021-08-27 08:43
Cytuję Green25:
Proponuję Roman&Olo abyście na neutralnym gruncie dali sobie po ryju jak prawdziwi dżentelmeni i rozeszli się w swoich kierunkach bo miejsca na komentarze dla innych zabraknie ;)



Upośledzonych umysłowo nie bije;)
Tylko im wspolczuje
Cytować
+1 #24 Roman 2021-08-27 08:41
Cytuję Green25:
Proponuję Roman&Olo abyście na neutralnym gruncie dali sobie po ryju jak prawdziwi dżentelmeni i rozeszli się w swoich kierunkach bo miejsca na komentarze dla innych zabraknie ;)


Wplywy z reklamwiekdze,ruch na stronie też;)
Więcej kasy dla mnie;)
Cytować
+2 #23 Roman 2021-08-27 05:37
Cytuję Ekonom:
A ci co antyPolacy co chcą za pomocą legitymacji poselskiej przekroczyć granicę naszego państwa i ta ich " pomoc" Łukaszence są na poziomie pustej głowy bo ta legitymacja nie upoważnia ich do przekraczania granicy. A już i Białoruscy mogą ich poczęstować pałą albo nie wpuścić spowrotem do demokracji. Tam wybiją im głupotę z głowy. Im tak nie szkoda tych imigrantów jak bicie piany wyborczej. Bo w Polsce nie brakuje biednych żeby im pomóc.


Poczekam aż palą będę wybijać tobie że łba przemyt jabłek przez Białorus
Cytować
+2 #22 Ekonom 2021-08-26 18:05
A ci co antyPolacy co chcą za pomocą legitymacji poselskiej przekroczyć granicę naszego państwa i ta ich " pomoc" Łukaszence są na poziomie pustej głowy bo ta legitymacja nie upoważnia ich do przekraczania granicy. A już i Białoruscy mogą ich poczęstować pałą albo nie wpuścić spowrotem do demokracji. Tam wybiją im głupotę z głowy. Im tak nie szkoda tych imigrantów jak bicie piany wyborczej. Bo w Polsce nie brakuje biednych żeby im pomóc.
Cytować
0 #21 Green25 2021-08-26 17:58
Proponuję Roman&Olo abyście na neutralnym gruncie dali sobie po ryju jak prawdziwi dżentelmeni i rozeszli się w swoich kierunkach bo miejsca na komentarze dla innych zabraknie ;)
Cytować
+1 #20 olo 2021-08-26 17:51
Cytuję Guest:
Zwał sobie w kozietulach amebo i protestuj w międzyczasie…

Do dyskusji potrzeba partnera bo z ameba to nie wyjdzie.

Zatem kończę ten wątek bo i tak nie zrozumiesz przesłania.

Darz bor

do dyskusji to trzeba dwoch osob ktorzy chca rozmawiac a nie pajaca co chce wszystkim narzucic swoj tok myslenia i nie przyjmuje ani krytyki ani glosu odmiennego.rozmowa polega na wymianie zdan i pogladow.u ciebie tak to nie wyglada.kazdy kto sie sprzeciwi to zakuty leb.z partnerem to mozesz sobie w łozu pofiglowac.
ps.w kozietulach nigdy nie bylem
Cytować
0 #19 Ekonom 2021-08-26 17:35
Ameba- to dom wczasowy w Mielnie. Każdy z Was by chciał taki mieć.
Cytować
+2 #18 Guest 2021-08-26 17:17
Zwał sobie w kozietulach amebo i protestuj w międzyczasie…

Do dyskusji potrzeba partnera bo z ameba to nie wyjdzie.

Zatem kończę ten wątek bo i tak nie zrozumiesz przesłania.

Darz bor
Cytować
+2 #17 Olo 2021-08-26 16:54
Cytuję Roman:
Cytuję Olo:
Cytuję Roman:
Cytuję Olo:
Cytuję Roman:
Każdy rok z wysokimi cenami przemysłu to rok patologicznych nasadzeń.

Znika wszystko z targu i ze szkółek bo trzeba wszystko obsadzić.

Patologiczne ceny przemysłu ok 1 i powyżej są największym wrogiem sadownika bo nie premiują produkcji deseru tylko produkcję odpadu.

Będę powtarzać do znudzenia...przemysł ma kosztować tyle żeby nie opłacało się go podnieść z ziemi a deser tyle by zapłacić za zostawinie odpadu pod drzewem.

Ameby mogą minusowac ;)

Oho....nauczyles się nowego słowa....AMEBA.....fajnie....widze że wykorzystujesz je na kilku portalach ostatnio dość często.brawo.
Są też tacy którzy prowadzą typowo sady przemyslowe więc im zależy na cenie przemysłu.nie obchodzi ich że Ty swoje baltony sprzedajesz po 2 zł A w urodziny roku po 60 gr.wbij sobie to do łba.nie jesteś pepkiem swiata i nie tylko twój interes się liczy.
Zgodzę się z jednym.cena 1 zł destabilizuje rynek.kazdy oczekuje rozsądnych cen bez wyglupiania się w jedną czy w drugą strone



Świniopas atakuje;)

Czy sprawdziłeś wielkość produkcji i ceny w lata klęskowe i zauważyłeś już korelację czy dalej amebo jesteś w kozietulach??

Niech prowadzą swoje sady przemysłowe i niech protestują.

Wypowiedziałem swoje zdanie i oczekuje polemiki z treścią komentarza a nie z moją osobą

Romanie Ty walikoniu nikt Ciebie nie atakuje.ja też wypowiedzialem swoje zdanie. Jak większość na portalu.nie powtarzam głupich regulek do znudzenia....bez twojej gali rynek też by się odbył.a może i cena za deser dla innych była by lepsza..policzmy...kilka tyś ton mniej u Ciebie towaru extra to może być ułamek grosza więcej dla mnie.a jakby nie było w ogóle deseru to ja mógłbym produkować tylko przemysł i sprzedawać to jako deser w dobrych pieniazkach...piszesz jak popaprany. Jak by inny nie robił to ja bym miał lepiej.nie będziesz zbierał to może znajdziesz czas na szukanie kobiety i na ulzenie sobie bo widzę że już Ci rozsadza mózg.typowy wiejski burak z Ciebie.jak to w plus e mówią..tylpwy mazowiecki sadownik.



Na razie to tobie mózg rozsadził żal że trzepales wiśnie na potęgę po 1,3 i wieszczyles że stanieją...
A tu zonk i były po 1,8 i 500 na to ie umoczyles

Nie możesz się jeszcze z tej porażki otrząsnąć i personalnie mnie atakujesz zamiast odnieść się do tego co napisałem

To cecha małych ludzi i wyborców piss

Strajkuj dalej

Widzisz bezmozgu.do skupu nawet kg nie oddałem.wszystko poszło jako deserowa.nie atakuje Cię personalnie tylko odnoszę się właśnie do tego co piszesz A że nie po twojej myśli to inna sprawa.oczywista oczywistość że jak towaru mniej to pieniądz lepszy.to po kiego dosadzales w tym roku gruszki?wyjaśnij.czyzby z gali nie było kasy?
Wyborcom pisu nie jestem i nigdy nie byłem.trzymam się z dala od polityki.ale niestety w jakimś stopniu cena deseru zależy od przemysłu.pajacu.ulzyj sobie w kibelku
Cytować
-5 #16 Roman 2021-08-26 16:15
Cytuję Olo:
Cytuję Roman:
Cytuję Olo:
Cytuję Roman:
Każdy rok z wysokimi cenami przemysłu to rok patologicznych nasadzeń.

Znika wszystko z targu i ze szkółek bo trzeba wszystko obsadzić.

Patologiczne ceny przemysłu ok 1 i powyżej są największym wrogiem sadownika bo nie premiują produkcji deseru tylko produkcję odpadu.

Będę powtarzać do znudzenia...przemysł ma kosztować tyle żeby nie opłacało się go podnieść z ziemi a deser tyle by zapłacić za zostawinie odpadu pod drzewem.

Ameby mogą minusowac ;)

Oho....nauczyles się nowego słowa....AMEBA.....fajnie....widze że wykorzystujesz je na kilku portalach ostatnio dość często.brawo.
Są też tacy którzy prowadzą typowo sady przemyslowe więc im zależy na cenie przemysłu.nie obchodzi ich że Ty swoje baltony sprzedajesz po 2 zł A w urodziny roku po 60 gr.wbij sobie to do łba.nie jesteś pepkiem swiata i nie tylko twój interes się liczy.
Zgodzę się z jednym.cena 1 zł destabilizuje rynek.kazdy oczekuje rozsądnych cen bez wyglupiania się w jedną czy w drugą strone



Świniopas atakuje;)

Czy sprawdziłeś wielkość produkcji i ceny w lata klęskowe i zauważyłeś już korelację czy dalej amebo jesteś w kozietulach??

Niech prowadzą swoje sady przemysłowe i niech protestują.

Wypowiedziałem swoje zdanie i oczekuje polemiki z treścią komentarza a nie z moją osobą

Romanie Ty walikoniu nikt Ciebie nie atakuje.ja też wypowiedzialem swoje zdanie. Jak większość na portalu.nie powtarzam głupich regulek do znudzenia....bez twojej gali rynek też by się odbył.a może i cena za deser dla innych była by lepsza..policzmy...kilka tyś ton mniej u Ciebie towaru extra to może być ułamek grosza więcej dla mnie.a jakby nie było w ogóle deseru to ja mógłbym produkować tylko przemysł i sprzedawać to jako deser w dobrych pieniazkach...piszesz jak popaprany. Jak by inny nie robił to ja bym miał lepiej.nie będziesz zbierał to może znajdziesz czas na szukanie kobiety i na ulzenie sobie bo widzę że już Ci rozsadza mózg.typowy wiejski burak z Ciebie.jak to w plus e mówią..tylpwy mazowiecki sadownik.



Na razie to tobie mózg rozsadził żal że trzepales wiśnie na potęgę po 1,3 i wieszczyles że stanieją...
A tu zonk i były po 1,8 i 500 na to ie umoczyles

Nie możesz się jeszcze z tej porażki otrząsnąć i personalnie mnie atakujesz zamiast odnieść się do tego co napisałem

To cecha małych ludzi i wyborców piss

Strajkuj dalej
Cytować
-2 #15 Roman 2021-08-26 16:08
Wiśniowy ekspercie


Spieszę z wyjaśnieniem...od lat pisze to samo z prostej przyczyny...

Bo debile nie są w stanie tego zrozumieć za pierwszym razem tylko powtarzają idiotyzmy w stylu jest masa jest kasa albo cena deseru zależy od ceny przemysłu,za jakość nikt nie zaplaci i dosadzaja.

Takie debile jak ty nie są w stanie dostrzec korelacji między obniżeniem produkcji w roku klęskowych i wysoka cena...

Dalej powtarzacie swoje debilizmy i dosadzacie


Więc jeszcze długo będę swoją mantrę powtarzać bo twój pusty łeb nie jest tego w stanie przyswoic

Czy zrozumiałeś????
Cytować
+1 #14 Olo 2021-08-26 14:27
Cytuję Roman:
Cytuję Olo:
Cytuję Roman:
Każdy rok z wysokimi cenami przemysłu to rok patologicznych nasadzeń.

Znika wszystko z targu i ze szkółek bo trzeba wszystko obsadzić.

Patologiczne ceny przemysłu ok 1 i powyżej są największym wrogiem sadownika bo nie premiują produkcji deseru tylko produkcję odpadu.

Będę powtarzać do znudzenia...przemysł ma kosztować tyle żeby nie opłacało się go podnieść z ziemi a deser tyle by zapłacić za zostawinie odpadu pod drzewem.

Ameby mogą minusowac ;)

Oho....nauczyles się nowego słowa....AMEBA.....fajnie....widze że wykorzystujesz je na kilku portalach ostatnio dość często.brawo.
Są też tacy którzy prowadzą typowo sady przemyslowe więc im zależy na cenie przemysłu.nie obchodzi ich że Ty swoje baltony sprzedajesz po 2 zł A w urodziny roku po 60 gr.wbij sobie to do łba.nie jesteś pepkiem swiata i nie tylko twój interes się liczy.
Zgodzę się z jednym.cena 1 zł destabilizuje rynek.kazdy oczekuje rozsądnych cen bez wyglupiania się w jedną czy w drugą strone



Świniopas atakuje;)

Czy sprawdziłeś wielkość produkcji i ceny w lata klęskowe i zauważyłeś już korelację czy dalej amebo jesteś w kozietulach??

Niech prowadzą swoje sady przemysłowe i niech protestują.

Wypowiedziałem swoje zdanie i oczekuje polemiki z treścią komentarza a nie z moją osobą

Romanie Ty walikoniu nikt Ciebie nie atakuje.ja też wypowiedzialem swoje zdanie. Jak większość na portalu.nie powtarzam głupich regulek do znudzenia....bez twojej gali rynek też by się odbył.a może i cena za deser dla innych była by lepsza..policzmy...kilka tyś ton mniej u Ciebie towaru extra to może być ułamek grosza więcej dla mnie.a jakby nie było w ogóle deseru to ja mógłbym produkować tylko przemysł i sprzedawać to jako deser w dobrych pieniazkach...piszesz jak popaprany. Jak by inny nie robił to ja bym miał lepiej.nie będziesz zbierał to może znajdziesz czas na szukanie kobiety i na ulzenie sobie bo widzę że już Ci rozsadza mózg.typowy wiejski burak z Ciebie.jak to w plus e mówią..tylpwy mazowiecki sadownik.
Cytować
0 #13 Roman 2021-08-26 14:15
Cytuję Małorolny:
Niskie ceny przemysłu to niskie ceny drzewek NA TARGU. A to zachęca amatorów do skorzystania z okazji. Znajomy / .. a tak przechodziłem były tanie to kupiłem. Potem musiał kupić inne maszyny to kupił I teraz znowu dadzą bo ma maszyny. A cena 1 zł za przemysł to nieszczęście bo potęguje nasadzenia ale przetwórnie celowo to robią żeby potem mieć w h... towaru za darmo. I koło się zamyka.


Tak właśnie będzie z czarna porzeczka i malina...

Raz na 5 lat zapłacą s idioci zaraz nasadzą z nadzieją na zarobek a będzie 4 lata roboty za darmo
Cytować
-4 #12 Roman 2021-08-26 14:14
Cytuję Olo:
Cytuję Roman:
Każdy rok z wysokimi cenami przemysłu to rok patologicznych nasadzeń.

Znika wszystko z targu i ze szkółek bo trzeba wszystko obsadzić.

Patologiczne ceny przemysłu ok 1 i powyżej są największym wrogiem sadownika bo nie premiują produkcji deseru tylko produkcję odpadu.

Będę powtarzać do znudzenia...przemysł ma kosztować tyle żeby nie opłacało się go podnieść z ziemi a deser tyle by zapłacić za zostawinie odpadu pod drzewem.

Ameby mogą minusowac ;)

Oho....nauczyles się nowego słowa....AMEBA.....fajnie....widze że wykorzystujesz je na kilku portalach ostatnio dość często.brawo.
Są też tacy którzy prowadzą typowo sady przemyslowe więc im zależy na cenie przemysłu.nie obchodzi ich że Ty swoje baltony sprzedajesz po 2 zł A w urodziny roku po 60 gr.wbij sobie to do łba.nie jesteś pepkiem swiata i nie tylko twój interes się liczy.
Zgodzę się z jednym.cena 1 zł destabilizuje rynek.kazdy oczekuje rozsądnych cen bez wyglupiania się w jedną czy w drugą strone



Świniopas atakuje;)

Czy sprawdziłeś wielkość produkcji i ceny w lata klęskowe i zauważyłeś już korelację czy dalej amebo jesteś w kozietulach??

Niech prowadzą swoje sady przemysłowe i niech protestują.

Wypowiedziałem swoje zdanie i oczekuje polemiki z treścią komentarza a nie z moją osobą
Cytować
+1 #11 grxxx 2021-08-26 13:57
Cytuję Roman:
Każdy rok z wysokimi cenami przemysłu to rok patologicznych nasadzeń.

Znika wszystko z targu i ze szkółek bo trzeba wszystko obsadzić.

Patologiczne ceny przemysłu ok 1 i powyżej są największym wrogiem sadownika bo nie premiują produkcji deseru tylko produkcję odpadu.

Będę powtarzać do znudzenia...przemysł ma kosztować tyle żeby nie opłacało się go podnieść z ziemi a deser tyle by zapłacić za zostawinie odpadu pod drzewem.

Ameby mogą minusowac ;)


niskie ceny przemysłu = niskimi cenom deseru tak jest w realnie....
Cytować
+4 #10 Małorolny 2021-08-26 12:39
Niskie ceny przemysłu to niskie ceny drzewek NA TARGU. A to zachęca amatorów do skorzystania z okazji. Znajomy / .. a tak przechodziłem były tanie to kupiłem. Potem musiał kupić inne maszyny to kupił I teraz znowu dadzą bo ma maszyny. A cena 1 zł za przemysł to nieszczęście bo potęguje nasadzenia ale przetwórnie celowo to robią żeby potem mieć w h... towaru za darmo. I koło się zamyka.
Cytować
0 #9 Olo 2021-08-26 11:36
Cytuję Roman:
Każdy rok z wysokimi cenami przemysłu to rok patologicznych nasadzeń.

Znika wszystko z targu i ze szkółek bo trzeba wszystko obsadzić.

Patologiczne ceny przemysłu ok 1 i powyżej są największym wrogiem sadownika bo nie premiują produkcji deseru tylko produkcję odpadu.

Będę powtarzać do znudzenia...przemysł ma kosztować tyle żeby nie opłacało się go podnieść z ziemi a deser tyle by zapłacić za zostawinie odpadu pod drzewem.

Ameby mogą minusowac ;)

Oho....nauczyles się nowego słowa....AMEBA.....fajnie....w idze że wykorzystujesz je na kilku portalach ostatnio dość często.brawo.
Są też tacy którzy prowadzą typowo sady przemyslowe więc im zależy na cenie przemysłu.nie obchodzi ich że Ty swoje baltony sprzedajesz po 2 zł A w urodziny roku po 60 gr.wbij sobie to do łba.nie jesteś pepkiem swiata i nie tylko twój interes się liczy.
Zgodzę się z jednym.cena 1 zł destabilizuje rynek.kazdy oczekuje rozsądnych cen bez wyglupiania się w jedną czy w drugą strone
Cytować
+14 #8 Roman 2021-08-26 09:25
Każdy rok z wysokimi cenami przemysłu to rok patologicznych nasadzeń.

Znika wszystko z targu i ze szkółek bo trzeba wszystko obsadzić.

Patologiczne ceny przemysłu ok 1 i powyżej są największym wrogiem sadownika bo nie premiują produkcji deseru tylko produkcję odpadu.

Będę powtarzać do znudzenia...przemysł ma kosztować tyle żeby nie opłacało się go podnieść z ziemi a deser tyle by zapłacić za zostawinie odpadu pod drzewem.

Ameby mogą minusowac ;)
Cytować
+3 #7 Roman 2021-08-26 09:07
Jak wiadomo pożar najlepiej gasić benzyna

Trzeba dosadzac bo jest za mało i inni wejdą na nasze miejsce
Cytować
+7 #6 Przemek 2021-08-26 09:02
A ja widzę to tak, ludzię są już zmęczeni całą tą sytuacją i tym co się działo przez ostatnie lata. Były strajki już wiele razy, były akcje nie zbierania przemysłu. Mężowie jechali na strajki a żony z ukraińcami w sadzie zbierali i wywozili jabłka. Były takie sytuacje, że jeden skup nie przyjmował jabłek z honoru a drugi obok brał ile wlezie tłumaczeniem "Przecież skupy nie strajkują". Druga kwestia jest taka, że znów podczas zbiorów kiedy wszystko zaczyna gnić od pogody są organizowane strajki. Czemu nie robi się tego w marcu, kwietniu a nawet w maju aby wtedy jakoś negocjować te ceny. Od kilku dni leje, wczoraj był jedyny dzień w tym a może i następnym tygodniu gdzie można było coś zrobić w ogrodzie a po takich ulewach śmiem wątpić, że znajdzie się drzewo z jabłkami bez podskórnej plamistości. Wracając jeszcze do strajków. 15 lat temu kiedy wiśnia była po 80 groszy i zorganizowało się strajki na szeroką skalę i jeździło po ludziach, organizowało autobusy itp to organizatorzy tych strajków dali się przekupić za 40 groszy bo niemiec zaproponował im 1.20 na drugi dzień. za 3 dni kiedy wszyscy sadownicy wrócili do swoich gospodarstw cena znów spadła na 80 groszy. Ludzie po prostu już w nic nie wierzą, nikomu nie ufają i nie da się strajkiem z informacją o nim wysłaną w smsie zmobilizować całe sadownictwo.
Cytować
+12 #5 grxxx 2021-08-26 08:55
ktoś kiedyś powiedział ze najlepsi są "biedni ludzie" bo na nich się najwięcej zarabia ...... niestety :-(
Cytować
+11 #4 Roman 2021-08-26 08:45
Cytuję Green25:
Sadownicy są na tyle zaradni że sami się pogrzebią.Sięgając 10-15 lat wstecz przy produkcji ok. 3 mln ton i otwartym na oścież rynku rosyjskim bywały lata że cena nie zachwycała. Teraz rynek rosyjski został na stałe zamknięty a wielkość produkcji w latach urodzaju podejrzewam że będzie dobijać niebawem do 5 mln. ton Dosadzajcie ,wincej to będzie lepij...zachłaność nie jednego już zgubiła. My sami dokonujemy samozaorania, a Dohlery i inne cwaniaczki tylko skwapliwie tą sytuację wykorzystują ,przekraczając wszelkie zasady elementarnej przyzwoitości.


5+ mln było w 2018
Cytować
+12 #3 Green25 2021-08-26 08:39
Sadownicy są na tyle zaradni że sami się pogrzebią.Sięgając 10-15 lat wstecz przy produkcji ok. 3 mln ton i otwartym na oścież rynku rosyjskim bywały lata że cena nie zachwycała. Teraz rynek rosyjski został na stałe zamknięty a wielkość produkcji w latach urodzaju podejrzewam że będzie dobijać niebawem do 5 mln. ton Dosadzajcie ,wincej to będzie lepij...zachłaność nie jednego już zgubiła. My sami dokonujemy samozaorania, a Dohlery i inne cwaniaczki tylko skwapliwie tą sytuację wykorzystują ,przekraczając wszelkie zasady elementarnej przyzwoitości.
Cytować
+6 #2 Roman 2021-08-26 08:29
Trochę za późno się przebudziliscie

Teraz to musztarda po obiedzie
Cytować
+16 #1 Piotr 2021-08-26 07:34
Potęgi.....buahahahaha
Potega to są wlosi......my jesteśmy potego przemysłową
Cytować

Powiązane artykuły

X