Sadownictwo – wzrost znaczenia marki produktu

W krajach dawnej „15” coraz wyraźniej rysuje się zainteresowanie ogrodniczymi produktami markowymi. Marketingowe działania producentów i sprzedawców idą w kierunku ścisłego powiązania jakości i smakowitości owoców z konkretnym znakiem towarowym. Na ogół owoce markowe pochodzą z określonego regionu o odnotowanej tradycji uprawy danego gatunku. W Polsce też pojawiają się takie inicjatywy.

Rynek Hurtowy w Poznaniu zarejestrował znak towarowy, pod którym sprzedawane są produkty oferowane przez dystrybutorów Wielkopolskiej Gildii Rolno-Ogrodniczej. Sklepy sprzedające produkty ze znakiem towarowym „Produkt WGRO SA” zobowiązane są do oznakowania towarów, stosowania cen odpowiadających jakości produktu i właściwej ich ekspozycji. W zamian sklepy otrzymują materiały promocyjne i reklamowe, a także mają zapewnioną kampanię promocyjną w mediach prowadzoną przez Rynek Hurtowy w Poznaniu - podaje serwis WWW.sprh.pl

Rozważa się wprowadzenie odrębnych znaków handlowych także dla produktów z innych rynków hurtowych, o czym może zadecydować Stowarzyszenie Polskie Rynki Hurtowe.

Źródło: WWW.agroworld.pl za www.sprh.pl

 

 

Powiązane artykuły

X