Owocne porozumienie ponad podziałami

tentationEuropejska organizacja z branży owocowo-warzywnej AREFLH opublikowała podsumowanie planów  promocyjnych o nazwie Regio'Com obejmujących 26 regionów europejskich z Francji, Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Belgii i Grecji. Nie ma pośród nich Polski, ani innych krajów niedawno przyjętych do UE.

Przedstawiciele poszczególnych państw ustalili, że należy promować owoce i warzywa w każdy możliwy sposób: informować, uczestniczyć w wydarzeniach, edukować w różnych grupach wiekowych, nie tylko w szkołach. O wadze tego zagadnienia świadczy ponadnarodowe porozumienie, do jakiego doszło wśród delegatów największych sadowniczych regionów kontynentu.

Promowanie będzie przebiegać na wielu płaszczyznach. Owoce będą ukazywane jako dostarczające witamin, niezastąpione w kuchni podczas przyrządzania potraw, wskazane w walce z otyłością i konieczne dla zachowania zdrowia. Najbardziej podatni na kształtowanie mody na spożywanie owoców i warzyw są dzieci i ludzie młodzi i do nich trafi specjalny przekaz na temat tego, jak się uprawia gatunki sadownicze, zbiera, magazynuje owoce, jakie mają walory odżywcze i właściwości.

Podkreśla się, że organizacje producenckie mają ważną rolę do odegrania w akcji promocyjnej, jako pośrednicy między sadownikami i warzywnikami, a konsumentami.

Darmowy poradnik jest dostępny online w czterech językach (angielskim, francuskim, hiszpańskim i włoskim) na stronie www.areflh.org

Źródło: reussirfl.com

Powiązane artykuły

X