Fruit Logistica 2011 – czas na podsumowanie, cz. I

Włosi zadbają o dzieci w szkole
Włosi podjęli temat zdrowego żywienia dzieci w szkołach. Ponad 22 mln dzieci w 27 krajach UE cierpi na nadwagę, a 5,1 mln na otyłość. To alarmujące doniesienia. Aby tę sytuację zmienić, postawiono na akcję "owoce w szkole". UE wspiera ich dystrybucję, dopłacając tym roku 90 mln euro. We Włoszech 1,3 mln dzieci w 11 tys. szkołach podstawowych dostanie owoce przygotowane do zjedzenia i soki.

Chile, eksport owoców o 3% w górę
Na tegoroczne targi FRUIT LOGISTICA 2011 przybyło 68 wystawców z Chile. Mimo trzęsienia ziemi na początku 2010 roku i niekorzystnych warunków klimatycznych, kraj ten może zwiększyć eksport owoców o 3%, nawet do ponad 2,47 mln ton. Eksport jabłek stanowi 32% świeżych owoców, a winogron stołowych jest największy na świecie. 38% owoców z Chile trafia do Stanów Zjednoczonych, 29% do Europy. Targi Fruit Logistica pozwalają tamtejszym producentom rozszerzyć działalność w Europie Środkowej i Wschodniej.

Holenderskie produkty – pełna jawność
Holendrzy zarezerwowali w tym roku o 20% więcej powierzchni wystawienniczej. Zaprezentowali nowy kod kreskowy umożliwiający prześledzenie drogi produktu od gospodarstwa do sklepu. Po jego zeskanowaniu konsument będzie wiedział skąd pochodzą owoce.

Liban zwiększy eksport do UE?

Do Berlina przyjechali w tym roku przedstawiciele rządu libańskiego i 20 producentów owoców i warzyw z tego kraju. Chcą zaoferować wiśnie, winogrona i owoców cytrusowe w interesujących terminach z zamiarem podboju nowych rynków.

Eksporterzy z Cypru stawiają na jakość
Ten wyspiarski kraj na tagach FRUIT LOGISTICA jest reprezentowany od 10 lat. W tym roku obecni byli eksporterzy ziemniaków i owoców cytrusowych. Niemcy są ich głównym odbiorcą, po Wielkiej Brytanii, Grecji, Egipcie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Przedstawiciele chcieli pokazać, że ten mały kraj jest wielki pod względem owoców najwyższej jakości.

Polska - obecność grupy odnotowana
Przedstawiciele grupy producenckiej “Nasz Sad” w okolic Grójca zostali dostrzeżeni przez dziennikarzy fruchtportal.de. Przybyli, aby spotkać znanych od dawna i nowych kontrahentów z innych krajów, np. z Wielkiej Brytanii, Rosji - mówiła Joanna Łukasiak-Hołysz, specjalistka ds. importu i eksportu owoców. Obecność na targach to możliwość przedstawienia własnych produktów, w przypadku grupy “Nasz Sad” jabłek, gruszek, śliwek, czereśni, wiśni i malin. Należy do niej w tej chwili 25 sadowników.

Serbia chce wdrożyć wysokie standardy
Wspólnie na jednym stoisku wystawiało się 12 przedsiębiorstw z Serbii, z myślą o dotarciu do odbiorców w Niemczech i Austrii. Zachwalano warunki klimatyczne tego kraju i jakość owoców – jabłek, gruszek, brzoskwiń, śliwek i innych świeżych produktów.

Rwanda po raz pierwszy
Nie zabrakło również wystawców z egzotycznych rejonów, jak np. z Rwanda, która jest producentem anansów i mango. Ten niegdyś dotknięty wojną domową kraj próbuje oprzeć swoją egzystencję o eksport owoców. Przedstawiciele Rwandy mieli nadzieję na nawiązanie kontaktów handlowych podczas Fruit Logistica 2011.

Węgry: owoce wysokiej jakości
Węgrzy zaprezentowali swój nowy program produkcji owoców wysokiej jakości nastawiony bardziej na ekologię, przyjazny dla konsumenta przeznaczony dla niemieckich odbiorców. Trzon oferty stanowiły morele, wiśnie i orzechy, ale jej różnorodność była ogromna.

Źródło: fruchtportal.de

Powiązane artykuły

X