Rozwój transportu kolejowego ma znacznie ograniczyć liczbę ciężarówek na francuskich drogach.

Dzięki takiemu rozwiązaniu znacząco spadnie też koszt transportu towarów, w tym warzyw i owoców. Według Jeana Casteau, premiera Francji, na rozwój sieci kolejowej rząd przeznaczony 35 mln euro.

Od lipca 2019 roku SNCF, krajowy przewoźnik kolejowy, nie świadczy już usług transportu świeżych owoców i warzyw z południowego miasta Perpignan na rynek hurtowy Rungis na przedmieściach Paryża. Południowy region Francji jest połączony ze stolicą bezpośrednim połączeniem kolejowym od 1986 roku.

Jednak w związku z problemami z rentownością i starzejącymi się pociągami przewoźnik został zmuszony do zawieszenia działalności. Ponadto po przedłużającym się strajku, który miał miejsce wiosną 2018 roku wielu dostawców owoców i warzyw zdecydowało się rozwiązać umowy z SNCF i ponownie przestawić się na transport drogowy.

Teraz Jean Casteau ogłosił plany przywrócenia połączenia kolejowego między Perpignan a Paryżem, aby do 2021 roku usunąć z dróg około 20 tysięcy ciężkich pojazdów i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o co najmniej 425 tysięcy ton. Podstawowym celem rządu będzie odbudowa transportu kolejowego, by móc dostarczać warzywa i owoce z południa kraju do jego stolicy, a wtedy będzie można rozważyć możliwość rozbudowy linii do portów w Barcelonie w Hiszpanii i Antwerpii w Belgii.

Źródło: EastFruit

Najnowsze komentarze

Projekt strony www Sitte.pl Lublin

No Internet Connection