Foton 504 – najtańszy ciągnik sadowniczy na rynku?

 

 

Foton 504 Narrow to model, który wśród oferty ciągników specjalistycznych przeznaczonych do pracy w sadzie zaskakuje stosunkowo niską ceną. Pan Piotr Śliwiński, dealer, z którym rozmawialiśmy o maszynie, testuje Fotona w swoim 10-hekarowym sadzie już od 5 lat i jak mówi, ciągnik sprawdza się doskonale.

Foton 504 Narrow to ciągnik sadowniczy produkowany od postaw (łącznie z kabiną) w jednej fabryce w Chinach. Wyposażony jest w  tradycyjny, czterocylindrowy silnik Perkinsa, którego spalanie to 3 litry na motogodzinę (l/mth). Przy czym nie jest to wartość mierzona w fabryce, ale w sadzie przy pracy z opryskiwaczem  lub rozdrabniaczem.  Moc silnika to 50 KM przy obrotach 2400 na minutę.  – Używam go w swoim gospodarstwie w zestawie z opryskiwaczem 2000 l od 5 lat. Radzi sobie świetnie na nierównych sandomierskich trenach. Nie ma żadnego problemu z zakrętami – wyjaśnia nasz rozmówca.  – Pracuje cicho i wydajnie.

Hamulce na przedniej osi są w kąpieli olejowej, dzięki czemu są trwalsze. Ciągnik jest bardzo wąski – 130 cm mierzone po zewnętrznej stronie błotników. Napęd 4x4 załączany jest mechanicznie. Filtr powietrza jest suchy, dwustopniowy. Układ hydrauliczny dzieli się na dwie sekcje. Wydajność pompy to 42 litry na minutę. Posiada cztery sztuki wyjść hydraulicznych euro, wyjścia można zamontować również z przodu na życzenie. – Można również dodać większą ilość wyjść – nie będzie to stanowiło problemu, bo rozwiążemy to za pomocą dodatkowego rozdzielacza – dodaje Pan Piotr.

Wyróżnia go wyposażenie w obciążniki na przód i jest to oferowane w standardzie. Ich waga to 30 kg sztuka na jedno koło. Obciążniki kół tylnych w opcji.

Jak twierdzi Pan Śliwiński, tapicerowana kabina jest komfortowa i wyjątkowo przestronna w porównaniu z innymi ciągnikami sadowniczymi.

– Jeśli chodzi o WOM montowany z tyłu, do wyboru są dwie opcje prędkości. Jest to 540 obr/min i 1000 obr/min.  W ciągniku można zainstalować również opcjonalnie przedni TUZ i WOM.  Jeśli chodzi o skrzynię biegów – montowana jeszcze w fabryce. Jest skrzynią mechaniczną z reduktorem i biegami pełzającymi: 16 do przodu plus 8 do tyłu. Minimalna prędkość to ok. 1 km/h, a maksymalna 30 km/h. Udźwig tylnego podnośnika na końcówkach to 1500 kg, a udźwig opcjonalnie dobranego przedniego – 700 kg (spokojnie podniesie 2  skrzynie owoców).

Masa ciągnika łącznie z kabiną to około 2, 5 tony. Jeśli chodzi o opony, w standardzie dostępne są 12/4  R28, a jest również do wyboru opcja szerszych opon 14/9 R24. Na drugiej osi występuje opcja 8/3  R20.

Kabina wyposażona jest  reflektory robocze zamontowane na górze: 2 sztuki  z przodu i dwie z tyłu, wycieraczki, drzwi dwie sztuki otwierane po obu stronach ciągnika. W komplecie jest również śruba centralna, komplet zaczepów: górny transportowy, sztywny (szybki montaż i demontaż, pod zaczepem transportowym jest wałek WOM) oraz dolny.

Gwarancja wydawana jest na okres 12 miesięcy lub do 500 motogodzin. Na gwarancji wymiana filtru i olejów to koszt około 1300 zł.

Foton 504 w wersji podstawowej kosztuje 68 500 tys. brutto. Więcej informacji udzieli Pan Piotr pod numerem: 515 167 882. 

IMG_0283
IMG_0286
IMG_0288
IMG_0293
IMG_0295
IMG_0296
IMG_0310

Komentarze  

+2 #2 Guest 2018-02-13 20:46
nie siej popeliny...po pierwsze dlaczego od razu ma sie psuc? ;)
po drugie cos sie dopasuje ;) i bedzie cykal jak szwajcarski sikor
ty pewnie Fendtem smigasz i ci sie nie psuje ;)
Cytować
+1 #1 Zenek 2018-02-13 17:43
A gdzie kupić części, jak coś walnie? Do Chin daleko, i dogadać się nie ma jak.
Cytować

Powiązane artykuły

Jesienne cięcie korzeni

X