Panuje przekonanie, że na rynkach hurtowych swoje owoce sprzedają średni i mali producenci. Jakie są plusy takiej formy sprzedaży?

Największym atutem rolno-spożywczych rynków hurtowych jest bogata, całoroczna oferta warzyw i owoców. W ofercie skierowanej do właścicieli sklepów spożywczych, firm cateringowych czy barów i restauracji na rynkach hurtowych znaleźć można produkty rolne z całego świata, jednak podstawową grupę stanowi tam ciesząca się największym uznaniem żywność krajowa. To właśnie ta grupa produktów spożywczych sprawia, że pomimo starań dużych sieci spożywczych nie udaje im się utrzymać tego sektora rynku, pozostawiając go w rękach małych podmiotów. – Pomimo szerokiego wyboru warzyw i owoców dyskonty i hipermarkety nie cieszą się uznaniem jako miejsce zakupu tej grupy żywności. Polacy, mający dużo większe zaufanie do krajowych produktów chcą znać miejsce pochodzenia żywności, natomiast duże sklepy albo nie dają im szansy poznania tego źródła albo oferują  tańsze produkty z najdalszych zakątków świata – mówi Gabriela Łukomska, specjalista ds. promocji z rynku hurtowego Targpiast.

Sprzedawca w małym osiedlowym warzywniaku, zaopatrujący się w towary na hurtowym rynku spożywczym ma możliwość zaoferowania klientowi produktów z wiadomego źródła, co więcej, często za sprawą zakupów na rynku hurtowym ma bezpośredni kontakt z producentem towaru. Dzięki temu prostemu łańcuchowi sprzedaży konsument ma dostęp do informacji o produkcie z pierwszej ręki.  Sezonowe warzywa i owoce z Polski corocznie cieszą się największą popularnością wśród klientów. Chociaż super- i hipermarkety, ze względu na swoje rozbudowane sieci dystrybucyjne, mają dostęp do produktów rolnych z całego świata i nie są ograniczone cyklami przyrody w Polsce, to oferowane przez nie warzywa i owoce w najlepszym razie są hodowane w warunkach szklarnianych lub pochodzą z importu. Polacy niechętnie podchodzą do importowanych, lub sztucznie uprawianych produktów rolnych, co potwierdzają badania wzrostu sprzedaży danych towarów spożywczych w przypadającej dla nich porze roku, w której uzyskują optymalny wzrost. Wiosenno-letnie owoce i warzywa czy jabłka, gruszki lub śliwki późnym latem i jesienią co roku stanowią hit i generują największą sprzedaż w każdym osiedlowym warzywniaku czy miejskim targowisku. Tym samym hurtowe rynki spożywcze, ze względu na skupienie licznych dystrybutorów produktów rolnych z kraju na dogodnie usytuowanym terenie stanowią dla małych i średnich podmiotów gospodarczych podstawowe źródło zysku na blisko połowę roku.

Źródło: CentrumPR

Najnowsze komentarze

Ostatnie ogłoszenia

Projekt strony www Sitte.pl Lublin