Brzydkie owoce mogą być atrakcyjne – niezwykła francuska kampania

quoi ma queuleFrancuska grupa producentów owoców i warzyw ''Les gueules cassées'' uruchomiła projekt promocji niekalibrowanych produktów, które mają drobne defekty. Takie produkty, które nie trafiają zazwyczaj do sprzedaży, mają standardowe walory smakowe i nadal są wartościowe – przekonują organizatorzy akcji. Jedyną wadą owoców i warzyw oferowanych w tej kampanii jest ich brzydki wygląd. Zamiast trafić do kosza, takie produkty są sprzedawane w supermarketach (na razie w sieci Intermarche) ze zniżką 30%. Konsumenci mogą rozpoznać nietyopową francuską kampanię m.in. po specjalnej grafice. Po dwóch dniach testowych sprzedano ok. 1200 kg ‘brzydkich’ owoców i warzyw.
Ocenia się, że sieci sklepów handlowych co roku z powodu wad wyglądu owoców i warzyw nie sprzedają nawet 750 tys. ton produktów – podaje freshplaza.com

Powiązane artykuły


Sadownicy polują

X