Innowacyjna kampania - sieci handlowe promują spożycie owoców

20140928 210717Jedna z największych włoskich sieci hanldowych COOP, uruchomiła ciekawą kampanię promującą spożycie owoców i warzyw. Biorący w niej udział klienci są nagradzani jeśli dokonają zakupu w sklepach sieci, jednak znacznie więcej zyskują, gdy spośród wielu produktów wybiorą owoce i warzywa.

Kampania zbudowana jest wokół Super Vitamini - maskotek (jabłko, truskawka, banan, papryka, czosnek, figa, groszek, marchewka, brokuł, pieczarka), które są bohaterami wymyślonych na potrzeby kampanii komiksów. Akcja skierowana jest do rodziców i dzieci, promowana jest na wielu płaszczyznach. W sklepach COOP oprócz plakatów, ulotek, oraz samych maskotek, do promocji zaangażowani są także kasjerzy, a rodzice mogą także ściągnąć na telefon komórkowy lub tablet specjalne aplikacja z grami dla dzieci.

Najważniejszym elementem kamapnii jest nagradzanie dzieci pluszowymi maskotkami przedstawiającymi owocowe i warzywne postacie. Przy zakupie dowolnych produktów w sklepach COOP, o wartości 20 euro otrzymuje się 1 znaczek, a zebranie 10 takich znaczków pozwala na otrzymanie nagrody-zabawki. Jadnak akcja ma na celu nie tylko zwiększyć sprzedaż w sieci, ale także zwiększyć zakupy (i spożycie) owoców i warzyw, dlatego klienci nagradzani się znacznkiem, gdy wydadzą na owoce i warzywa połowę tej kwoty, czyli 10 euro. Osoby niezdecydowane do wzięcia udziału w kampanii może jeszcze przyciągnąć argument, że część z uzyskanych z kampanii pieniędzy jest przekazywana na cele społeczne, np. na fundacje wspierające szpitale dla dzieci.  

Powiązane artykuły

X