Kontrola jakości owoców w sklepach – jakie wnioski?

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych przeprowadziła kontrolę jakości handlowej świeżych owoców i warzyw oraz ziemniaków. Objęto nią 334 podmioty, w tym 226 sklepów i 108 podmiotów działających na pozostałych etapach obrotu (hurtownie, centra dystrybucyjne, giełdy hurtowe, itp.). Skontrolowano 1 644 partie, w tym 1 332 partie owoców i warzyw.

Wymagania jakościowe zakwestionowano w 12 partiach (0,7%), w tym 11 partiach owoców i warzyw (0,8% skontrolowanych) oraz 1 partii ziemniaków (0,3% skontrolowanych). Stwierdzono m. in. niespełnienie wymagań minimalnych w przypadku warzyw oraz zapleśniałe bulwy w przypadku ziemniaków.

Znakowanie zakwestionowano w 430 partiach (26,2%), w tym 349 partiach owoców i  warzyw (26,2% skontrolowanych) oraz 81 partiach ziemniaków (26,0% skontrolowanych). Stwierdzono m. in.: brak zamieszczenia w miejscu sprzedaży owoców i warzyw wymaganych przepisami informacji (państwo pochodzenia, klasa jakości, odmiana), brak umieszczenia w  pobliżu ziemniaków informacji o państwie pochodzenia i/lub wizerunku flagi państwa pochodzenia, całkowity brak oznakowania opakowań.

Źródło: gov.pl

Powiązane artykuły

X