Komisja Europejska zaakceptowała 4 polskie programy promocyjne

 

Komisja Europejska zaakceptowała 4 polskie programy promocyjne. Ich łączny budżet to 11,2 mln EUR, współfinansowanie unijne wynosi łącznie ponad 8,5 mln EUR, co stanowi 8,8 % całkowitej kwoty przeznaczonej na wsparcie programów prostych.

24 września 2018 r. odbyło się posiedzenie Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych – promocja, w związku z przedłożonym przez Komisję Europejską projektem decyzji wykonawczej w sprawie wyboru programów prostych dotyczących promocji produktów rolnych.

Tą decyzją KE zaakceptowała 58 programów prostych o łącznym budżecie ponad 125 mln EUR, w tym 4 polskie programy dotyczące:

  1. koszyka produktów obejmującego: mięso wołowe, wieprzowe, drobiowe (świeże, schłodzone i mrożone), owoce, warzywa oraz przetwory tych produktów – złożony przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, o łącznym budżecie 4,92 mln EUR, skierowany na rynek Chin, Hongkongu, Japonii, Korei Płd., Wietnamu;
  2. jabłek z chronionym oznaczeniem geograficznym – złożony przez Stowarzyszenie Sady Grójeckie, o łącznym budżecie 2,94 mln EUR, skierowany na rynek niemiecki, szwedzki i duński;
  3. mięsa drobiowego – złożony przez Krajowa Radę Drobiarstwa IG, o łącznym budżecie 1,5 mln EUR, skierowany na rynek czeski, niemiecki i polski;
  4. owoców – złożony przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa o łącznym budżecie 1,84 mln EUR, skierowany na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Podstawa prawna: Decyzja wykonawcza Komisji Europejskiej w sprawie wyboru programów prostych dotyczących promocji produktów rolnych na mocy rozporządzenia (EU) Nr 1144/2014 Parlamentu Europejskiego i Rady.

 

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X