Morgana – „najbardziej soczyste jabłko na świecie” debiutuje w Madrycie

Na rynku pojawiła się nowa marka jabłek – Morgana. – Znaczenie odmian klubowych i marek rośnie. Równie ważna jest nazwa oraz odpowiednie opakowanie – twierdzą prezentujący markę Włosi. Jabłka mają być skierowane do wyjątkowych konsumentów – tych którzy przedkładają jakość nad cenę. Marketing ma podkreślać luksus i wyrafinowanie. Wyróżnienie się to zdaniem pomysłodawców, sposób na obecną sytuację rynkową.

Na Targach Fruit Attraction 2018 w Madrycie zaprezentowano nową markę jabłek – Morgana. Nazwa nawiązuje do postaci czarodziejki z baśni o Królu Arturze i ma być kojarzone z magią, pięknem i legendą. Hasła reklamowe przekonują, że Morgana jest najbardziej soczystym jabłkiem na świecie.

Nowa marka jest owocem współpracy czterech firm wchodzących w skład Morgana Apple Group (MAP): holenderskiej Mergelland, belgijskiej BFV, włoskiej Melindy oraz niemieckiej Krings. Dwie firmy są spoza granic UE, a ich członkostwo ma zagwarantować dostępność jabłek przez 12 miesięcy w roku. Jest to Ceres Group z RPA oraz R&R Smith z Australii.

Pod marką Morgana sprzedawana będzie odmiana Kizuri, opracowana w Belgii przez szkółkę Better3Fruit. Licencję na sprzedaż na sprzedaż w Europie posiada ABCz Group z Belgii. Do końca roku w Europie zostanie posadzonych 600 tys. drzewek Kizuri. Celem jest, aby w 2021 roku osiągnąć już znaczącą obecność na rynku.

Jabłka są stosunkowo duże, z wysoką zawartością cukru i niezmiernie soczyste, co jest podkreślane w hasłach reklamowych. Morgana jest klasycznym, wyrafinowanym, wysokiej jakości jabłkiem, przeznaczonym dla konsumentów od 20 do 50 roku życia, szczególnie tych, którzy zainteresowani są najwyższą jakością. Tych, którzy przedkładają jakość nad cenę…

Nową markę wyróżnia bardzo charakterystyczne opakowanie. Elementy graficzne wykorzystane na opakowaniu mają przywodzić na myśl wodę i kojarzyć jabłko ze świeżością. Poza tym opakowanie ma być kojarzone z luksusem i wyrafinowaniem.

 

Komentarze  

+2 #1 Guest 2018-10-28 21:30
Jak zwykle tak jak kolejna odmiana - niezwykła,klasyczna najbardziej soczysta. Kolejny chwyt marketingowy, ktoś chce zarobić kaskę, a tak naprawdę Kizuri to nic szczególnego, żadna rewelacja ani w wyglądzie, ani w smaku, ani we właściwościach odmianowych. To odmiana kolejna do kolekcji. Są lepsze, wartościowsze, smaczniejsze które wszyscy prawie je znamy lub większość miało bądź je ma ale nie zamierzam tego rozwijać dalej bo po co, przy dzisiejszej sytuacji jabłkowej czy warto,czy mamy na to melodię, chyba nie.
Cytować

Powiązane artykuły

X