Minister Jan Krzysztof Ardanowski odwiedził dziś grupę „Twój Owoc” w Wichradzu niedaleko Warki. Powodem spotkania była konferencja prasowa Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw dotycząca projektu „Czas na polskie Superowoce”, w której udział wzięli również przedstawiciele grup producenckich.

57119613_2336248359967270_235449737799532544_n
57119613_2336248359967270_235449737799532544_n
57160068_389690621897686_1174311665806606336_n
57160068_389690621897686_1174311665806606336_n
57176958_820966844969670_3883324500636336128_n
57176958_820966844969670_3883324500636336128_n
57303493_2371789596206694_6422624717831667712_n
57303493_2371789596206694_6422624717831667712_n

Czym jest projekt „Czas na polskie Superowoce”, o którym rozmawiano dziś w „Twoim Owocu”?

Celem podejmowanych działań jest budowa nawyku codziennego spożywania polskich owoców jagodowych - truskawek, malin, borówek, czarnej porzeczki, mini-kiwi, jagody kamczackiej, aronii. Łączymy siły, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji, gdy trwa na nie sezon w Polsce, czyli od maja do października. Celem jest wzrost świadomości wyjątkowych walorów polskich owoców jagodowych oraz promocja pojęcia "polskie superowoce".

Podstawą jest zwiększenie konsumpcji. Świadomy konsument kupi więcej i bardziej odpowiedzialnie. Bez uświadomienia odpowiednich grup konsumentów żadne działania, na dłuższą metę, nie będą skuteczne - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Bazujemy na uznanych kompetencjach produkcyjnych polskich plantatorów. Wykorzystując doświadczenia borówki wysokiej, będziemy promowali współpracę wszystkich owoców jagodowych oraz wszystkich ogniw w łańcuchu dostaw. Wspólnie podejmiemy wysiłek kreacji rynku – dodaje Boguta.

Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 375 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczas prowadzonych działań promocyjnych. Kampanię "Czas na polskie superowoce!" zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wśród partnerów KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi. Realizacja zadania będzie odbywała się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

- Wspólna promocja całej branży owoców jagodowych to jedyna dziś możliwość budowania przyszłości. Przed nami edukacja konsumentów. Będziemy budować postrzeganie owoców jagodowych, jako super zdrowych - superowoców. Chcemy  zmieniać nawyki żywieniowe. Wiemy, że te nawyki są do ukształtowania i że stawką jest zdrowie Polaków - mówi Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Aktywności w ramach projektu „Czas na polskie superowoce!” rozpoczną się już w kwietniu. Pierwszym celem jest promocja współpracy. Produkcyjnej, handlowej i marketingowej. Doświadczenia plantatorów borówki oraz kampanii „Lato z borówkami” są dobrze opisane i uznawane za modelowy przykład integracji producentów. Idea współpracy całego środowiska jagodowego powinna zainspirować czytelników mediów rolniczych, sadowniczych i ogrodniczych. Od maja adresatem komunikacji będą już tylko konsumenci.
 
- Celem współpracy jest budowa nawyku jedzenia polskich borówek i innych owoców jagodowych w sezonie zbiorów. Razem mamy na to więcej okazji i więcej czasu – możemy zacząć już od maja – mówi Dominika Kozarzewska, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

- Od lat budujemy rynek borówki. Promujemy datę rozpoczęcia sezonu i odliczanie do niej. Z sezonowości uczyniliśmy atut. Coś na co się czeka, smakuje lepiej. Ubiegłoroczna kampania „Lato z borówkami” wzmocniła świadomość walorów zdrowotnych borówki i percepcję lata, jako najlepszego czasu na wzmacnianie zdrowych nawyków żywieniowych. Kampania zachęcała do zwiększenia wysiłków na rzecz promocji rosnącej roli warzyw i owoców w naszej diecie. Pokazała borówkę jako owoc XXI wieku, gotową na zmierzenie się z edukacyjnym wyzwaniem, jakie stoi przed producentami i konsumentami – dodaje Kozarzewska.

Nadzór strategiczny nad kampanią prowadzi agencja INSPIRE smarter branding. Agencja koordynuje pracę biura prasowego, produkcję materiałów edukacjach, produkcje filmowe, przygotowanie projektu przyszłych badań oraz realizację 8 aktywności, które złożą się na kampanię.
 
- Mamy marzenia i strategię ich realizacji. Konsekwentnie promujemy współpracę plantatorów pomiędzy sobą, z producentami innych owoców, z dietetykami. Atrakcyjność konsolidacji i współodpowiedzialność za kreowanie krajowego popytu. Zastępujemy orientację produkcyjną orientacją pro-konsumencką. Pokazujemy plantatorów, jako promotorów zdrowego stylu życia. Jest w tym pomysł i przeświadczenie, że warto. Potencjał tego, co producenci mają nam do powiedzenia jest większy niż powszechnie na świecie podziwiany ich potencjał produkcyjny. Czas na polskie superowoce! – mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.

 

Najnowsze komentarze

Ostatnie ogłoszenia