Firma Activ: Nasz cel jest jasny – chcemy dostarczać środki i narzędzia do produkcji owoców bez pozostałości

 

Zapewne wielu sadownikom firmy Activ nie trzeba przedstawiać. Funkcjonuje na rynku już od wielu lat i wypracowała sobie w branży ugruntowaną pozycję. Dla mniej zorientowanych rozpocznę od pytania, czym się Państwo zajmują?

Pan Marcin Suchocki: Prowadzimy kompleksową obsługę i zaopatrzenie branży jagodowo – sadowniczej – od dystrybucji sprzętu i środków ochrony roślin, aż po fachowe doradztwo. Wszystko w jednym miejscu.

W naszej ofercie znajdą Państwo niezbędne narzędzia, nawozy, środki ochrony roślin, konstrukcje sadownicze, opryskiwacze, ciągniki, rozrzutniki, kombajny do zbioru owoców i wiele innych. Wspieramy klientów na każdym etapie produkcji. Naszym celem oprócz zaopatrzenia klientów jest ich edukacja i dostarczenie szerokiego wachlarza najnowocześniejszych rozwiązań, aby każdy mógł wybrać coś dla siebie, aby miał wybór. Aby wyprodukowane przez siebie owoce, producent mógł bez problemu sprzedać, jako wysokiej jakości towar bez pozostałości. 

Nawiązaliśmy kontakt z wieloma znanymi podmiotami zagranicznymi oferującymi nowoczesne technologie do produkcji zdrowych owoców. Jedną z nich jest hiszpańska firma Servalesa, która dostarcza nam szereg biostymulatorów oraz regulatorów wzrostu, bardzo skutecznych we wszystkich rodzajach upraw. Nasz cel jest jasny – chcemy dostarczać skuteczne środki i narzędzia do niedrogiej produkcji owoców bez pozostałości.  

 

Co jest zagadką Waszego sukcesu?

M.: Sukces to przede wszystkim ludzie. Zawdzięczamy go naszym pracownikom, stawiamy na prawdziwych fachowców. Zdecydowana większość naszych doradców handlowych prowadzi własne gospodarstwa sadownicze – pracy w nich zawdzięczają szeroką wiedzę i doświadczenie.

Poza tym, Firma Activ jest przedsiębiorstwem rodzinnym. Została założona przez rodzinę sadowników  z myślą o innych sadownikach, a więc znamy dobrze potrzeby branży. Stawiamy na innowacyjność. Dopasowujemy się do aktualnych wymagań, które stawia przed nami rynek. Profesjonalizm i rzetelność świadczonych usług oraz koncentracja na dobru klienta bardzo się opłaca – nasi klienci i kontrahenci do nas wracają. Jeśli mówimy więc o sukcesie, to jego źródłem według mnie jest nasz zespół i uczciwe traktowanie partnerów – sadowników, oraz idea podążania za najnowszymi trendami i zarażanie nimi naszych klientów i partnerów handlowych. My, dajemy im szansę na wybór metody produkcji.

Czy zakres działalności firmy ogranicza się tylko do województwa mazowieckiego?

M.: Ależ skąd! Obsługujemy klientów na terenie całego kraju. Prowadzimy sklep internetowy https://activ.com.pl/pl/sklep/pl/. W dobie rozwoju techniki transport na większe odległości nie stanowi żadnego problemu.

Ponadto, co roku nawiązujemy kontakty z nowymi punktami handlowymi w różnych częściach kraju. Jesteśmy przedstawicielem i dystrybutorem w Polsce kilku znanych marek, które wykorzystuje się nie tylko w branży sadowniczej. Warzywnictwo, uprawy jagodowe, uprawy pod osłonami a ostatnio nawet winnice, nie są nam obce.

Jeśli zaś chodzi o sadowników, to prowadzimy działalność w naszych sklepach firmowych – w Belsku Dużym, w Warce czy okolicach Sandomierza, a w związku z rozwojem firmy, otwieramy w tym sezonie dwa nowe sklepy, również na terenach typowo sadowniczych – w Uleńcu i Goszczynie.

 

 Od ilu lat działają Państwo na polskim rynku?

M.: Firma rozpoczęła działalność w 1996 roku. Tak więc już od 24 lat zaopatrujemy polskich producentów owoców i stale się rozwijamy. Nie boimy się nowych wyzwań. Zmieniający się bardzo szybko rynek produktów wymusza na nas dotrzymanie mu kroku. Zaufało nam wielu sadowników i nie możemy ich zawieść.

 

No właśnie…Ciekawym posunięciem było otwarcie produkcji soków NFC (nie z koncentratu)…

M.:  W 2011 roku rozpoczęliśmy produkcję soku jabłkowego NFC. Z sukcesem wypromowaliśmy markę Royal Apple – zdrowe, w 100% naturalne, tłoczone soki z jabłek, a później z dodatkiem innych, prawdziwych  owoców. Są naturalnie mętne i posiadają cenne wartości odżywcze. Dziś można je spotkać na półkach większości znanych sklepów i sieci handlowych. W ofercie mamy szereg popularnych smaków, które znalazły swoich wielbicieli. Dzięki stałej rozbudowie naszego parku maszynowego udaje się nam oferować klientom zdrowy, naturalny sok w różnego rodzaju opakowaniach i pojemnościach (kartony Bag in Box, butelki szklane, butelki PET czy puszki). Nasz sok znalazł również swoich klientów za granicą, z czego jesteśmy szczególni dumni.

 

Jakie są Państwa plany na najbliższą przyszłość?

M.: Jesteśmy u progu nowego sezonu, do którego przygotowywaliśmy się solidnie przez ostatnie kilka miesięcy. Jaki będzie tym razem, dowiemy się już wkrótce.

Chcemy być dalej dobrym, rzetelnym  partnerem zarówno w dobrych, jak i trudnych chwilach. Chcemy, aby sadownicy produkowali owoce tak, aby bez kłopotu i w godziwej cenie można było je kupować, sortować i  sprzedawać w każdym kierunku, czym bardzo profesjonalnie zajmuje się  nasza siostrzana firma - Fruit Family.

 Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

 

Wywiad przeprowadzony został podczas Konferencji Borówkowej. 

Powiązane artykuły

X