Ubezpieczyciel źle Cię potraktował? Masz pomoc

 

Na każdym etapie sporu z ubezpieczycielem istnieje możliwość uzyskania bezpłatnej porady e-mailowej Rzecznika Finansowego. Wystarczy napisać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jeśli uważasz, że ubezpieczyciel potraktował Cię niesprawiedliwie, w pierwszej kolejności powinieneś złożyć reklamację u swojego ubezpieczyciela. Jeśli taka reklamacja zostanie odrzucona, istnieje możliwość przeprowadzenia postępowania interwencyjnego lub polubownego (Wnioski można znaleźć pod poniższym linkiem).

Rzecznik Finansowy może również wytaczać powództwa w imieniu indywidualnych klientów oraz w interesie ogółu konsumentów, a także wspierać rolników na etapie postępowania sądowego tzw. istotnymi poglądami. W przeszłości wypowiadał się w kwestiach bezpośrednio dotyczących rolników:

Bardzo ważną kompetencją Rzecznika jest też występowanie do Sądu Najwyższego o rozstrzygnięcie rozbieżności w orzecznictwie. W ten sposób Rzecznik przyczynił się do wyjaśnienia zasad odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psy należące do rolników.

Eksperci Rzecznika udzielają też porad telefonicznych, pod poniższymi numerami:

Tel. 22 333 73 28 – dyżur telefoniczny ekspertów z zakresu ubezpieczeń gospodarczych, w szczególności ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, assistance), na życie, NNW, domów i mieszkań, turystyczne, kredytów, małych i średnich przedsiębiorstw, rolnych etc.

Tel. 22 333 73 25 – dyżur telefoniczny ekspertów z zakresu problemów z bankami i na rynku kapitałowym.

Tel. 508 810 370 – dyżur telefoniczny ekspertów dla członków Otwartych Funduszy Emerytalnych, uczestników Pracowniczych Programów Emerytalnych oraz osób korzystających z indywidualnych kont emerytalnych.

Powiązane artykuły

X