Eksport peruwiańskiej borówki w 2022 r. wzrósł o 31%

Eksport borówki z Peru wzrósł o 31% w 2022 r. w porównaniu z 2021 r.  W nadchodzącym sezonie producenci liczą na zwiększenie wolumenu dostaw i wypracowanie nowych kierunków eksportu.

Największe wysyłki były w 38. tygodniu, ich wolumen wyniósł 21 333 ton. Łączny wolumen przesyłek przekroczył 277 tys. ton. Podczas gdy eksport wykazuje pozytywne tempo, rok 2023 będzie trudnym rokiem dla peruwiańskich plantatorów borówki ze względu na rosnące koszty wysyłki i wyższe koszty produkcji. Czynniki te negatywnie wpływają na zyski przedsiębiorstw rolniczych.

Eksporterzy poszukują jednak nowych rynków zbytu. Na przykład w ubiegłym roku 46 ton jagód zostało sprzedanych do Izraela drogą lotniczą. Jak podaje Freshplaza, w 2023 roku producenci w Peru zamierzają podwoić sprzedaż borówek do Izraela.

Producenci w Peru doceniają perspektywy rynku azjatyckiego, w tym Japonii, Indonezji, Korei Południowej i Wietnamu.

źródło: freshplaza.com

Powiązane artykuły

X