Freshfel Europe, to skupiające 200 członków stowarzyszenie branżowe świeżych produktów. Należą do niego producenci, importerzy, eksporterzy, dystrybutorzy, hurtownicy, detaliści i usługodawcy z UE i innych państw europejskich zajmujący się owocami i warzywami oraz produktami z nich powstałymi.
Misją Freshfel jest ułatwianie międzynarodowej współpracy w handlu, produkcji, poprawa efektywności i konkurencyjności sektora, wspomaganie członków w przestrzeganiu norm bezpieczeństwa i zapewnianie korzystnych warunków do promowania produktów świeżych. Wszystkie te działania mają jeden cel – stymulować spożycie świeżych owoców i warzyw.
W przygotowanym na życzenie Irlandii raporcie zastanawiano się nad miejscem owoców w diecie młodych i starszych konsumentów, nad rolą atrakcyjności opakowania w podnoszeniu poziomu sprzedaży produktu, a także nad rzeczywistą zawartością owoców w świeżych produktach z owoców i warzyw.  
Nowe przepisy, zgodnie z rozporządzeniem UE 1924/2006 w sprawie wartości żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności, regulują wykorzystanie graficzne i symboliczne form przekazu sugerujących, że żywność ta ma szczególne właściwości.
W dziewięciu krajach badano sposób, w jaki prezentowano owoce i warzywa oraz ich nazwy w poszukiwaniu ewentualnych nieprawidłowości. Akcja miała ogólny zasięg i nie dotyczyła jednej kategorii żywności lub marki. Produkty kupowano w sklepach dużych sieci (23 kategorie świeżych produktów, w sumie 207 różnych zawierających owoce lub warzywa), sprawdzano informacje na opakowaniu produktu i rzeczywiste wartości odżywcze. Efekt był następujący: wiele produktów promowanych w opakowaniach sugerujących zawartość owoców miało w swoim składzie tylko niewielki ich procent. Badania prowadzone w Belgii, Niemczech, Francji, Irlandii, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i … Polsce, wykazały, że konsumenci bywają wprowadzani w błąd.
Źródło: fruchtportal.de, freshplaza.com
 

Najnowsze komentarze

Ostatnie ogłoszenia