– „Ciężki sezon dla jabłek – Polska szaleje” – czytamy na włoskim portalu ItalianFruitNews.

Na łamach portalu wypowiada się Marco Rivoira, dyrektor generalny włoskiej grupy Rivoira (okolice Piemontu). Jak zauważono w tekście, chociaż jeszcze niedawno namawiał, aby nie ulegać pesymizmowi, stwierdza obecnie, że nadeszły trudne czasy dla włoskich jabłek. Jako powód podaje „nieopanowaną Polskę” i niskie spożycie jabłek wśród Włochów. Jak zauważa, stali uczestnicy rynku są przytłoczeni polskim produktem, a włoskie grupy muszą zmagać się z dyktatem sieci handlowych.

Obecny sezon jest krytyczny i wystawia włoski sektor jabłek na próbę. Europa Wschodnia zdobywa coraz większe znaczenie na wielu rynkach, szczególnie w Afryce Północnej. Rivoira wyjaśnia, że jego grupa jeszcze cztery lata temu wysyłała do Egiptu tysiąc kontenerów w sezonie, a w tym roku udało się wyeksportować zaledwie 10.

 Jak mówi, aby wynagrodzić producentów, grupa musi sprzedać kilogram jabłek za 80 eurocentów, podczas gdy Polakom wystarczy połowa tej sumy.

 

Źródło: ItalianFruitNews

 

Najnowsze komentarze

Ostatnie ogłoszenia