Co jakiś czas na rynku pojawiają się nowe, silnie promowane odmiany i marki jabłek. W ubiegłym roku przedstawiono Kissabel® – markę jabłek o czerwonym miąższu, pod która kryją się trzy odmiany – Rouge, Juane i Orange. Chociaż wygląd zewnętrzny jabłek nie zachwyca, marketingowcy zadbali by konsumenci nie przeszli obok nich obojętnie. Kissabel®  wyróżnia się nie tylko czerwonym wnętrzem, ale także egzotycznym smakiem i właściwościami prozdrowotnymi. Akcje promujące i testy konsumenckie odbywają się w czterech krajach: we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. W projekcie biorą udział najbardziej znane firmy handlowe, a marketing idzie pełną parą. 

Testy komercyjne jabłek o miąższu, którego kolor waha się od różowego do intensywnego czerwonego dały bardzo pozytywne wyniki w sezonie 2018/2019 w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i we Włoszech. Po udanych początkowych testach pod koniec 2017 r. Kissabel® powróciła na półki supermarketów i centrów handlowych w czterech krajach. Odmiany Rouge, Jaune, Orange są wynikiem doświadczeń prowadzonych przez ponad 20 lat przez francuskiego hodowcę IFO.

W Niemczech Kissabel® była przedmiotem degustacji w supermarketach i centrach handlowych, podczas której konsumenci mogli wyrazić swoją opinię na temat tego innowacyjnego owocu. Imprezy zostały zorganizowane przez Elbe-Obst i ObstVom Bodensee, członków konsorcjum RAG (Red Apple Germany). "Większość konsumentów, którzy spróbowali Kissabel®, była pozytywnie zaskoczona czerwonym kolorem miąższu", mówi Jens Anderson, Red Apple Germany GmbH. "Zbieraliśmy odpowiedzi  od 450 konsumentów podczas degustacji. Określali Kissabel® jako nową, egzotyczną, pyszną, śliczną, dziwną, a także dobrą na Święta Bożego Narodzenia. "

Pozytywne wyniki odnotowano również we Włoszech, gdzie Kissabel® jest dystrybuowana przez NovaMela Consortium z członkami – VOG, Melinda, VI.P, La Trentina i Rivoira. Również tutaj zorganizowano degustacje w punktach sprzedaży detalicznej, gdzie konsumenci mogli wypełnić ankietę, a także na imprezach i wystawach w Trentino i Lombardii, z doskonałymi wynikami w obu przypadkach.

Wreszcie, Kissabel® był przedmiotem badań konsumenckich prowadzonych przez instytut badawczy i uzyskała doskonałe wyniki zarówno pod względem zamiaru zakupu, jak i ogólnej aprobaty. "Powodem tego wysokiego poziomu akceptacji jest nowatorski czerwony miąższ Kissabel®, który wyróżnia go spośród innych produktów, a także korzyści takie jak wartości odżywcze, kruchość, a  także smak, który przypomina czerwone owoce", mówi Andrea Fedrizzi, kierownik ds. marketingu i komunikacji w firmie Melinda. "Nawet po spróbowaniu, Kissabel® potwierdza wysokie oczekiwania, a jabłko jest bardzo cenione ze względu na swój smak i aromat". Dla włoskich konsumentów Kissabel® wyróżnia się zachęcającym, atrakcyjnym wyglądem i pysznym smakiem. "Podsumowując – mówi Fedrizzi  – możemy powiedzieć, że ten marketingowy mix działa bardzo dobrze."

W Wielkiej Brytanii owoce są dystrybuowane przez Green Yard i Worldwide Fruit. "Jesteśmy zachwyceni opinią, jaką otrzymaliśmy na temat jabłek Kissabel®. Klienci mówią, że wyglądają świetnie i smakują wspaniale. Jesteśmy bardzo podekscytowani przyszłością tego projektu", mówi Steve Maxwell, dyrektor generalny Worldwide Fruit o wynikach zgłoszonych przez największych krajowych sprzedawców detalicznych odmian żółtych i pomarańczowych. Testy od października do grudnia dały znakomitą sprzedaż, a jabłka Kissabel® zyskały miejsce na rynku premium. Detaliści bardzo wysoko ocenili również wpływ koloru wewnętrznego owocu, a także jego smak i aromat.

Sprzedaż również poszła bardzo dobrze w Szwajcarii. "Detaliści są bardzo zainteresowani rozwojem tego nowego segmentu rynku" – mówi Christian Bertholet z Union-Fruits Fenaco. "Pokazaliśmy również Kissabel® na wystawie Goûts et Terroirs i spotkało się z dużym zainteresowaniem konsumentów i restauracji." Szwajcaria będzie nadal rozwijać produkcję odmian Kissabel®, mając na celu osiągnięcie 400 ton do końca 2022 roku.

Seria Kissabel® obejmuje obecnie trzy odmiany: Rouge z czerwonym miąższem i skórką, Orange o pomarańczowej skórze i różowawo-czerwonym miąższu i Jaune z żółtą skórą i subtelnym różowym odcieniem miąższu. Produkcja komercyjna rozpocznie się w 2019 r. we Francji, Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.

 51874794 295586801156211 4183749809359814656 n

Najnowsze komentarze

Ostatnie ogłoszenia