Wśród odmian klubowych są te najbardziej popularne, takie jak Pink Lady, Envy, Jazz czy Kanzi, ale także takie, które produkowane są na znacznie mniejszą skalę. Te trafiają na rynki lokalne, jednak i tutaj nie oszczędza się na marketingu.

Spotlight to przegląd premier i nowości, które prezentowane będą na nadchodzących targach owocowo-warzywnych Fruit Logistica 2020 w Berlinie. W tym roku Włosi będą prezentować nowość – jabłka Eplì.

W rzeczywistości pod marką Eplì upowszechniana jest odmiana Story, wyhodowana przez Inored. Jabłka produkuje włoska spółdzielnia rolnicza Lagnasco. Na swojej stronie spółdzielnia podkreśla, ze wybór odmiany nie był przypadkowy. Producenci szanują środowisko, dlatego wybrałi jabłka, które naturalnie są odporne na chroroby, co pozwala zmniejszyć liczbę zabiegów ochronnych. 

Ta pochodząca z Francji odmiana jest odporna na parcha i średnio wrażliwa na mącznika. Posiada atrakcyjny, ciemnoczerwony rozmyty rumieniec. Polecana jest do uprawy w strefach śródziemnomorskich, gdzie latem klimat jest bardzo gorący. W smaku miąższ słodkii z odrobiną kwasowości. Dobrze znosi przechowywanie – w kontrolowanej atmosferze zachowuje parametry do maja. Zbiór – 15 dni po Golden Delicious.

Promocji nowej marki towarzyszy przemyślana strategia marketingowa. –  Wszystko, co związane z Eplì będzie przesłaniem, ponieważ Eplì to nie tylko jabłko, ale styl życia! Chodzi o stworzenie społeczności z konsumentami w celu promowania i przekazywania pozytywnych komunikatów związanych ze świadomym i odpowiedzialnym stylem życia, które będą nierozerwalnie związane z naszą marką. Relacje z konsumentami i wszystkimi operatorami w łańcuchu dostaw będą oparte na dpowiedzialności korporacyjnej, społecznej, środowiskowej i obywatelskiej – wyjaśnia prezes Lagnasco Group na FreshPlaza.

Warto wiedzieć, że powierzchnia nasadzeń wynosi jedynie 70 hektarów, a jabłka produkowane są przez 50 sadowników.

Najnowsze komentarze