Opal – jabłka i ich niestandardowa promocja

opalappleJabłka Opal to marka, która swoje początki ma w Europie. Odmianę wyhodowano w 1999 r. krzyżując Golden Delicious i Topaz. Przez ponad dziesięć lat testowano ją w ponad 60 sadach, a w 2010 r trafiła do Stanów Zjednoczonych, gdzie rozpoczęto jej uprawę w Waszyngtonie. Intesnywnie zółty kolor skórki, słodko-kwaśny smak i kwiatowy aromat to jej cechy charakterystyczne, ale najbardziej jabłka Opal spośród innych odmian ma wyróżniać miąższ, który nie ciemnieje po przekrojeniu owocu lub obraniu go ze skórki.

(zobacz film - produkcja i pakowanie jabłek Opal)

Promocja jabłek Opal odbywa się przez szereg niestandardowych kampanii. W śród nich jest wspieranie inicjatyw młodzieżowych na rzecz lokalnych społeczności. Dystrybutor jabłek wraz ze sposnorem przyznaje wybranym 10 inicjatywom granty o wartości 75 tys. dolarów. Na wybór zwycięzców mają wpływ m.in. użytkownicy internetu głosujący za pośrednictwem strony internetowej jabłek Opal oraz mediów społecznościowych.

Media społecznościowe wykorzystywane są także w tzw. imprezach (np. Tweeter party), w trakcie których znani w Stanach Zjednoczonych blogerzy związani z tematyką odżywania, gotowania itp. dyskutują o zaletach jabłek Opal i możliwości ich różnorodnego przygotowania do spożycia (przepisy na sałatki, dania główne, desery). Konsumenci i fani jabłek Opal mogą brać udział w różnego rodzaju zabawach w sieci np. w poszukiwaniu skarbu - czyli odszukiwaniu ukrytych na stronach blogerów informacji, które pozwalają zwycięzcom otrzymać atrakcyjne nagrody, natomiast zaangażowani w promocję blogerzy i dostawcy jabłek Opal zyskują duże zainteresowanie konsumentów i intensywną promocję siebie i swoich produktów. 

Powiązane artykuły

X