Termo rewolucja w transporcie jabłek w kontenerach

transportzamorskijabłekPolscy producenci i eksporterzy chcą dostarczać krajowe jabłka na rynki znajdujące się na drugim końcu świata. Planowane są dostawy do Chin i państw południowo-wschodniej Azji. Aby sprostać oczekiwaniom kupców pod kątem jakości jabłek, które muszą przebyć długą drogę zanim trafią do położonych na innych kontynentach portów, ważne jest zapewnienie możliwie jak najlepszych warunków w trakcie transportu morskiego.

Nowe rozwiązania dla eksporterów owoców przygotowała firma Thermo King, opracowując kontener chłodniczy Magnum Plus Optima, który pozwala na aktywne opóźnianie procesu dojrzewania transportowanych w nim owoców.

Kontenery Magnum Plus Optima (MPO) wyposażone są w system kontrolowanej atmosfery i  wykorzystują technologię aktywnego usuwania tlenu. Jak podkreślają przedstawiciele Thermo King, MPO pozwala eksporterom na realizację dostaw do odleglejszych miejsc niż dotychczas, gdyż przechowywane w nich owoce nie tracą na jakości w trakcie transportu. Poza tym eksporterzy mogą wysyłać do swoich klientów np. produkty w fazie dojrzałości konsumpcyjnej, bez obawy, że produkty przejrzeją w drodze. 

Magnum Plus w porównaniu do poprzednich rozwiązań chłodniczych z serii Magnum zużywa o 55% mniej energii, co redukuje koszty transportu. Według przedstawicieli firmy, jest to obecnie jedyny na rynku kontener z systemem chłodniczym, który może utrzymać wewnątrz temperaturę -40 stopni C, podczas gdy na zewnątrz temperatura powietrza wynosi +50 stopni C. Niekorodujące pokrycie pozwala na swobodne wykorzystanie MPO w transporcie morskim. W opcjonalnym wyposażeniu możliwe jest także zdalne monitorowanie działania kontenerów.

Przeczytaj także: Cold treatment – warunek eksportu owoców do Korei i USA

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X