Dwa lata wytężonej pracy ekspertów z firmy Alliance Tire Group zaowocowały opracowaniem najnowszej technologii produkcji opon do ciągników, nazwanej Stratified Layer Technology (SLT) [dosł. technologia rozwarstwienia]. Zapewnia ona długotrwały okres eksploatacji opon przy minimalnym ich zużyciu oraz maksymalną wydajność podczas poruszania się po drogach oraz pracy w polu. Producent dorzuca 7 – letnią gwarancję. Klasa prędkości D pozwala uzyskać nawet 65 km/h.

Nowoczesne opony nazwano Agri Star II. W dużym skrócie ich konstrukcja sprawia, że po 40 – procentowym zużyciu rozpoczyna się ich „druga młodość”, a ogumienie zachowuje się nadal tak, jakby dopiero zjechało z linii produkcyjnej…

Na czym polega innowacja? Każdy klocek bieżnika zbudowany jest z dwu warstw. Warstwy te mają różną geometrię – wierzchnia jest jednokątowa, zaś dolna – wielokątowa. Taki układ zapobiega spadkowi wydajności w miarę użytkowania opony. Kiedy zedrze się wierzchnia warstwa klocka, zaczyna działać warstwa dolna, która wciąż jest w nienaruszonym stanie. Spodnia warstwa jest wielokątowa, tak więc ma większą powierzchnię styku, która rekompensuje zużycie warstwy górnej, antypoślizgowej. W ten sposób po 40-procentowym zużyciu bieżnika opona działa jak nowa.

Samo przedłużanie okresu żywotności ogumienia nie jest żadną nowością, jednak odbywa się to kosztem spadku przyczepności. Opony w technologii SLT nie tracą tej cechy nawet przy dużym zużyciu. To ważna zaleta. Specjalna konstrukcja klocków w oponach Agri Star II zapewnia duży komfort, stabilność i przyczepność na drodze, a także lepsze właściwości antypoślizgowe i hamujące.

Wydłużenie okresu eksploatacji możliwe jest również dzięki zastosowaniu lepszych jakościowo materiałów – np. zamiast powszechnie stosowanego nylonu, wybrano na materiał osnowy poliester, bardziej wytrzymały na powstawanie zniekształceń. Zwiększono również udział gumy w klockach bieżnika – silniejsze jej upakowanie podnosi sztywność.

Najnowsze komentarze

Projekt strony www Sitte.pl Lublin

No Internet Connection